söndag 20 september 2009

Vi har lagat mat!

Vi hade min pappa på middag igår.
Han brukar alltid ha med sig något när han kommer. En blomma eller någon liten present (han vet att jag älskar presenter!). Igår när han kom hade han med sig något som jag verkligen behöver. En lätt kokbok. Helt fantastiskt! Sen att det är för den som just flyttat hemifrån får jag väl bara ta ;). Jag och MrS bestämde oss för att laga något redan ikväll. Eller MrS lagade väl kanske mest och jag var sällskapsdam och dukade och så. Det blev iallafall väldigt gott!


Här är boken, jag kan varmt rekommendera den!

Här är det vi bestämde oss för idag. Otroligt gott. Do it!

Mmmm...

Det här är min avdelning, ljus och lull lull.

Titta vad fint med underlägg och allt. Det kändes vuxet att äta hemlagat. Jag vet det är sjukt, men så är det i mitt liv. Men nu så...den här boken ska ta mig till oanade höjder inom matlagning!
Såg att man kunde göra sitt eget naan (bröd). Det blir nästa projekt.

Nu ska jag ut och gå en långpromenad med Kitty som ligger bredvid mig på en stol och ser på mig med dom där ska-vi-ta-en-söndagskvällspromenad-ögonen.

Om ni orkar hålla er vakna så kommer en tävling upp när jag kommer hem!
Puss!

Tänk er den här bilden i en annons...haha, jo, jag tackar

Jag ville tydligen pussa boken...

5 kommentarer:

Sara sa...

hrrm får man kanske slå till ..
var de intresanta recept

Charlotte o Kalle sa...

Hihi du är så söt :)
Har du två eller tre hundar efter helgen? Hundstallet hade med en 12 veckors chihuahua till Kungsan. Oj så sugen man blir på att utöka flocken...
Kram

Claudia sa...

Sara, ja och enkla!

Claudia sa...

C & K, ja, man vet aldrig;) hon är otroligt söt! hur såg den i Kungsan ut?

Anonym sa...

å de såg jäte gott ut!:) hahah så söt pussa på boken:):)

presenter är super kul!!:):):)


//Frida ( www.shooooo.blogg.se )