söndag 20 september 2009

Dom vill vräka mig dom asen

Alltså vad är det för fel på mina grannar?
Jag måste ha dom konstigaste grannarna...
Ni som följer mig på Twitter eller är min vän på Facebook såg säkert för några veckor sen hur jag satte skottpengar på en av mina grannar. Det var ju lite på skoj...lite iallafall. Nu ska jag berätta hur det var:
Jag kom hem från en promenad med hundarna, vi mötte en kvinna i porten, kort hår, glasögon typ 45 år. Hon är på väg in i hissen och jag väntar för det blir ju trångt i hissen hon hade dessutom en annan granne i sällskap. Hon öppnar hissdörren men hejdar sig och säger:
Granne (G), Jag (J)

G- Bor du på 4:an?
J- Nej.
G- Nehej, det är nämligen några hundar som alltid skäller där.
J- Jaha, men vi bor inte där.
G- Nehe, konstigt...

Jag står kvar och säger:

J- Men det bor ju fler hundar i huset, och så räknade jag upp dom jag vet.
G- Ja, men det är inte dom för det är små hundar, det skällde inget i somras, men nu skäller dom hela dagarna.

Vid det här laget börjar jag bli riktigt irriterad och säger:

J- Ja, det är omöjligt att det är mina för dom är nästan alltid med mig eller så är dom ensamma högst ett par timmar, så det kan inte vara dom om det handlar om hela dagar.

Kitty och Doris skäller aldrig när jag går eller när jag kommer hem och jag vet att dom inte skäller när dom är ensamma.

G- Jo, varje gång när posten kommer skäller dom.

Ja, men snälla lilla tant tänkte jag och sa:

J- Ja, det kan dom göra men då handlar det om 30 sek-1 minuts skällande kanske.
G- Nej, det börjar så och sen kan det hålla på hela dagar och det är bra att du vet det för det pratas om det i huset.

Nu blev jag rasande och reagerade med att bli tyst för att förhindra handgemäng.
Vadå det pratas!? Kom till mig och säg det istället era jävla fegisar! Vad är problemet!?

G - Ja, det skulle ju inte vara kul om du fick ett samtal från värden.

Värden!? Ja, det samtalet ser jag fram emot och ljudupptagningen som dom då ska göra, haha, 1 minuts skällande per dag...Oj, vad rädd jag blir, tänk om jag blir vräkt!? Det bodde ett fyllo här som höll på att bränna ner huset 3 gånger på två år och inte ens han blev inte vräkt så lycka till!

Men det här sa jag inte utan jag gav henne ögat och hon svängde in i hissen och sa:

G - Ja, nu vet du iallafall, och så log hon stort och sa glatt, hej då!

Jag fortsatte ge henne ögat och sa absolut ingenting.

Vad är det för fel på människor!? Vad är det jag har satt igång i den här patetiska kvinnan?
Mina hundar skäller inte hela dagarna, dom kan skälla om det är någon som står och bankar eller ringer på dörren och det händer väl nästan aldrig om vi inte är hemma.
Äh, dumma dumma grannar. Prata på ni jag har inte tid med er för jag har ett liv att leva.

Och om du grannen läser det här, jag vill gärna lyssna på ljudupptagningen du måste göra för att anmäla till värden. Det ska bli mig ett sant nöje.

Word.

12 kommentarer:

Suzan sa...

har samma problem m en granne här.. grannen spelar hårdrock jättehögt dygnet runt och jag klagar på honom... han i sin tur klagar på att mina hundar (eller ja nu e det bara en hund kvar) skäller hela tiden och att jag o min man skriker hela dagarna (!!!!).
Frank är med oss hela dagarna så det är omöjligt, dessutom skyller grannen på att han är hörskelskadad o det är därför han måste spela så högt!!*baaah*

Anonym sa...

nej men fy fan så irriterande! hatar när man har såna sur grannar asså, som leta nå att klaga på, man bliiir så less, har folk inge bättre för sig?!?!? Stå på dig!:) och uppdatera om hur de går!:)

//Frida ( www.shooooo.blogg.se )

turboathena sa...

Helt sanslöst att inte grannarna kan skaffa sig ett eget liv så de slipper lägga sig i ditt! Du kan juh glädja dig åt att de måste tycka du är en helt underbar och fantastisk person eftersom de bemödar sig med att klaga ;)... Håll oss uppdaterade i bloggen :)

Johanna sa...

Precis så hade jag det, men nu bor vi i hus å slipper dessa surtanter. Så jag håller tummarna för att ni snart oxå ska hitta ett hus!

lina_asken sa...

min syrra har liknande problem. Dock inte med hundar men med sin bil. En tant som har blommorna bakom parkeringen. Och så ställer hon bilen där istället för dör hon brukar då det var vägarbete. Och så får hon skäll av tanten som inte ser sina blommor, så hon flyttar in bilen lite längre in å gården istället. Men då fick hon skäll igen för att om det skulle börja brinna skulle inte brandbilen komma in... sedan tjatar den lilla tanten på att hon vaknar av min systers bil när min syster kommer hem efter nattskiftet, så då har hon behövt stänga av bilen och rulla in den på rätt plats så tanten kan sova... Lite irriterande. Men men, finns alltid människor som spenderar hela dagen på att hitta fel och klaga.

Amanda sa...

Haha, folk har alldeles för lite att göra!

Claudia sa...

Jag gillar er!
Ni kan väl komma hit så kan vi göra ett uplopp!

turboathena sa...

Hehe det skulle allt se ut om vi kom från lite varstans i sverige och läste lusen av dina grannar *skrattar*

Henrik - Optiker to the Stars! sa...

Kontakta Ashberg. Hade han inte nått program om bråkande grannar? :)

Charlotte o Kalle sa...

Vi kan komma och skälla ut dem. (ja, jag har lite dålig humor).
Riot ala Galli featuring the bloggang. Bäst att grannarna blir snällare. Morr

Charlotte o Kalle sa...

Vi kan komma och skälla ut dem. (ja, jag har lite dålig humor).
Riot ala Galli featuring the bloggang. Bäst att grannarna blir snällare. Morr

LindaB sa...

Ja, se grannar...Det finns både goda & onda...