måndag 21 september 2009

Tvättstugan och ännu en knepig granne


(hahaha...)

Godmorgon! Jag sov länge idag. Eller jag var uppe vid 6 för då ville vår puppy som vi har hemma gå ut men sen somnade jag om och sov till 9.30. Det är verkligen ovanligt för mig så jag är nöjd och utsövd. Och sen var det dags att gå ner till tvättstugan. Och när jag kom ner dit så är det en granne, en liten farbror, som har tagit min tid. Jag sa: (J=jag, G=granne)

J- Jag tror att du har tagit min tid?
G- Lilla vän, titta här (han gick fram till bokningstavlan) du har tid klockan 10 och nu är klockan 10.37.
J- Ja, men det är ju en timme man har på sig.
(Gubben blir tyst en stund, sen säger han besvärat)
G- Ja okej då, men jag har redan lagt i en maskin så den får köra klart.
J- Ja, visst, självklart, sa jag snällt...

Men vad är det för fel på mina grannar!?
Kalla mig lilla vän när jag dessutom har rätt.
Åh, det är sån rea på mina grannar just nu.

Nu ska jag dricka mitt morgonkaffe.

Godmorgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah du har de fan inte lätt asså!:):)

//Frida ( www.shooooo.blogg.se )

Eleonor sa...

grannar är ett speciellt släkte.. =) usch..

Jessica sa...

De är säkert bara avundsjuka för att du är en kändis, och för att du verkar ha lyckats bra i livet! Jag stör mig på sådana människor som inte kan glädjas åt andra. Jag tycker iallafall att du är grym!