söndag 30 augusti 2009

Vi borde göra det oftare

När vi var och handlade middag idag efter husvisningarna som vi har varit på (ni ska få se sen) så träffade vi en kvinna. Eller vi passerade en kvinna på väg in i butiken och hon vände om precis när vi hade gått förbi varandra och kom fram till oss. Hon sa: Hej, jag jobbar på radio och jag vill bara säga att du var så otroligt bra i somras! -Oj, sa jag. Tack snälla, vad snällt av dig. - Ja, men jag tycker verkligen det och det har jag sagt till radiochefen också. Sen ringde det i hennes telefon och hon nickade och svarade och gick iväg. När hon hade gått stod jag kvar en stund och tänkte. Jag blev så himla glad! Tänk att hon passerade mig, vände om och gick ikapp mig för att säga det. Vilken grej! Sen tänkte jag på dom gånger jag själv har sett nån eller träffat någon via vänner som jag beundrar och tänkt att jag ska säga något men inte gjort det. Jag har gjort det någon gång och då har jag varit jättenervös innan och tvekat men tillslut vågat och då har det ju förstås blivit jättebra. Men som sagt det är väl en gång på tio.
Nu ska det bli ändring på det. Det är ju en helt sund och bra grej att göra, att säga att något/någon är bra om man nu tycker det. Varför inte? Det kan ju aldrig skada, bara glädja.

Så tack snälla du kvinna som kom fram till mig! Jag blev otroligt glad!

Har ni gått fram till någon ni beundrat eller bara velat säga något positivt till någon gång?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vilja säga något positivt till dig Claudia. Tack för att du har en sådan trevlig blogg. Man blir alltid glad när man läser om dina "äventyr". Så jag säger ännu en gång tack så mycket. Ha det bra Mvh Viktor.

Josefin sa...

Ja! det har jag gjort... ;)
både till Björn Gustafsson, Petra Mede och Nour El-Refai. tycker de är så bra på det de gör!

och du med såklart Claudia.
:)

Claudia sa...

Tack snälla ni!

Bra gjort Josefin!

lina_asken sa...

Nej det har jag inte. Klart man säger det till vänner och familj men aldrig någon på gatan. Och dessutom så är det inte så himla många kändisar som strövar omkring i lilla orten Valdemarsvik som jag bor i... Men nästa gång man kommer till Sthlm och möter någon man beundrar så får jag såklart säga det. Sedan håller jag med de andra som skrivit. Älskar att läsa bloggar, allrahelst din, roligt att läsa om dina "äventyr" och vad som händer. Sedan så tyckte jag du var riktigt bra i svensson svensson!

// Lina

Claudia sa...

Ja, gör det Lina! Och tack för fina ord!

Anna Berg sa...

Bra skrivet! Helt sant man ska säga vad man tänker ofta!
Jag gör det väldigt ofta. (Jag fick en tankeställare för några år sedan efter ett resonemang som liknar ditt här.)
Jag ger komplimanger till folk jag inte känner om de har på sig något som jag tycker är fint. Frågar var de köpt det och berömmer dem. Jag säger att folk är duktiga direkt jag får en känsla av att jag tycker det. Helt enkelt så säger jag det jag tänker som är positivt. Mer positiva tankar till alla från alla!

Claudia sa...

Det är underbart Anna!