söndag 30 augusti 2009

Vår dag på visningar

Vi har varit på två visningar idag, eller två planerade husvisningar och två spontana lägenhetsvisningar. Husen vi tittade på var radhus, båda ligger på Lidingö.

Det här var det första huset: (jag vet inte varför bilden blev så liten)

Här står jag och tänker...Ska vi bo här?


Läs mer om första huset här.

Såhär såg det andra huset ut:



Det såg verkligen fint ut på bilden men ack så fel vi hade. Usch, hela huset hade en konstig energi och det var fult inuti. Det enda som var fin var nedervåningen, den ni ser på bilden, sovrummet hade ett enda gigantiskt fönster ut mot skogen. Där skulle jag gärna vakna upp men som sagt resten av huset var inte så fint.

Här står jag utanför sovrummets fantastiska fönster och tänker...Här vill jag sova men inte bo.


Det här var vad man såg från sovrummet. Underbart.



Läs mer om det här huset här.

Summan av dagen är att det är nog inget av dom här husen vi vill ha, ja, inte det andra men även det första kändes lite märkligt planerat, det var väldigt mycket trappor överallt. Jag gillar inte när man måste springa i trappor hela tiden.

Hmm, ja vi får se. Det är iallafall väldigt kul att titta!

7 kommentarer:

Ellie sa...

Loftet på det första huset var ju helt fantastiskt! Tänk o ha det som sovrum :D =). Vad kul o vara ute o leta hus, kommer bli mysigt o gå på visningar under hösten kan jag tänka mig!

Claudia sa...

Ja det loftet var fantastiskt fint, men det var en trappa dit och en trappa till våningen under osv...

Ja, det är verkligen kul att gå på visningar!

Kaos-Anna sa...

Lidingö?
Why?

Jag säger Kungliga Nacka! Det är här det händer ju ;-)

Ellie sa...

Mmm lite väl mkt trappor även för hundarna!

Visningar är alltid kul, men att titta på hus måste va nåt lite extra!
Jag är själv uppvuxen i hus fram t jag för nåra år sen flyttade till eget o in i lgh, så kan jag inte annat än längta o drömma om dagen då jag ska köpa hus!

Anonym sa...

vilket jätte fint fönster!:!) Såg ju jätte fint ut på utsidan, men som sagt man ska ju gå på antal visnningar innan man hittar de man vill ha:)

//Frida (www.shooooo.blogg.se)

lina_asken sa...

Ja väldigt roligt att titta på hus eller lägenheter. Längtar tills man får flytta till Sthlm och leta lägenhet. btw, vet du vart man kan vända sig om man vill ha praktikplats någonstans med film? Är ett antagningskrav på Dramatiska institutet... aja. Alltid lika roligt att läsa dinb logg!

Claudia sa...

ring runt och kolla på olika produktionsbolag. det är nog bäst tror jag.