söndag 30 augusti 2009

Den där jävla löken

Jag fattar inte.
MrS lagar mat och jag stod i köket med honom alldeles nyss och diskade, han började skära lök och jag började gråta. Alltså jag är så otroligt känslig för den där jävla löken.
Och det är inte bara att jag börjar gråta, det börjar värka i hela huvudet, jag vill trycka in fingrarna bakom ögonen och jag vill skrika...högt!
Dumma-helvetets-jävla-dum-lök.
Nu har det spridits sig i hela lägenheten. Vart jag än går så värker det och det känns som att mina ögon ska hoppa ut när som helst.
Nej, vi måste ta ett snack om det här...det är löken eller jag.

10 kommentarer:

Monica sa...

forsök skölja löken innan ni hackar den, eller du får ta en brödbit i munnen , eller i värsta fall simglas ögonen ;)

Suzan sa...

Du kan ju köpa fryst hackad lök? =)

Thorins Trädgård sa...

Lök är överskattat!

Marit

Anonym sa...

Lök svider som bara den i ögonen. När min mamma eller pappa hackar lök brukar jag gå ut ifrån köket för det gör så ont.
Mvh Viktor.

Ellie sa...

Jag vet! Hackade lök för en stund sen till mina panbiffar och tårarna forsar, det svider i ögonen och det känns som jag ska svimma :P Det gör faktiskt det, huvudet blir helt konstigt! Jag har kompisar som på allvar sagt att de hackar lök med cyklop på sig :). Har inte testat det själv men d funkar säkert!

Sofia sa...

Använd skidglasögon, det hjälper. Sen att man ser lite udda i skidglasögon när man skär lök får man räkna med.

Hem och Lycka sa...

Jag har också väldigt ont av löken och har inget riktigt bra tips. Det bästa är att andas genom munnen när man hackar, så fort du andas genom näsan också är det kört. Vädra!

johanna sa...

kan tipsa om en fiffig liten sak som tupperware säljer, ....mini quick chef, den är helt underbar.... förr tålde jag inte alls att hacka lök, fick ont i huvudet o ögonen svullnade upp , men så blev jag släpad till ett tupperwareparty o försäljaren visade upp denna lilla sak o alla talade så himla gott om den så jag tänkte äh jag testar... kan lova att den funkar.

lycka till med löken !!

kram johanna

Cecilia sa...

Johanna har rätt!!
Och jag säljer Tupperware ;-)

Tre stycken sa...

Mitt aboslut bästa löktips är att dela löken på mitten och lägga den i frysen tio minuter innan du hackar den. Lovar att det fungerar perfekt.