tisdag 29 september 2009

Jaha, då är kontoret öppet

Godmorgon!
Ja, nu har mitt kontor öppnat. Så nu sitter jag här vid mitt matbord som jag har förvandlat till skrivbord, kaffekoppen står bredvid datorn och jag har redan bokat in en lunchdejt. Det är väl precis så en arbetsdag ska se ut. Jag älskar mitt nya arbetsdagssystem.

Idag ska det firas! Jag har kammat hem ett otroligt roligt jobb som handlar om en blogg på en annan sida, den här kommer att finnas kvar såklart, den här andra bloggen är en nischad blogg och ni kommer snart att få veta mer. Så jag har bjudit ut MrS ikväll och vi ska fira!

Jag känner att jag har blivit en mer organiserad människa och jag trivs med det. Det är inte ett allmänt kaos här hemma utan det är fint och harmoniskt, iallafall just nu;).
Men jag har kommit på några saker som får min dag att börja på bästa sätt.

Mina börja-dagen-bra-tips:

Bädda! Ett sovrum ser så otroligt stökigt ut om det är obäddat och stök är ingen bra feng shui.
Överkast är en bra grej om man inte har väldigt fina lakan.

Duscha och gör dig iordning. Det är mycket skönare att börja dagen och vara färdig.
Inte en söndag såklart, men på vardagar vill jag vara redo öppna dörren om det ringer på.

Ät en god och nyttig frukost, gärna samtidigt som du bläddrar i en tidning. Ät inte din frukost vid datorn utan försök göra en morgonrutin av det och njut av lugnet på morgonen.

Ha en underbar dag!

1 kommentar:

Eleonor sa...

Gud va god frukosten såg ut! Och jag tror på dina tips! Jag började med en dusch i alla fall idag. Och bäddade sängen.. =) Frukosten, njae sådär..