onsdag 1 april 2009

X2000 och gårdagen och flytten

Godmorgon!
Eller jag vaknade rent fysiskt för snart 3 timmar sen men min tankeverksamhet har precis börjat komma igång. Nu sitter jag på x2000 igen och jag börjar känna mig riktigt hemma här. Jag går och hämtar min kopp kaffe och slår mig ner, öppnar vant min dator och så börjar jag arbeta, eller arbeta...facebooka, twittra, blogga och surfa runt, och allt annat viktigt och nyttigt som man kan göra.
Ja, kvällen igår var ju jättelyckad. Vi åkte till Möllan och ett ställe som heter Tempo. Där dracks det läsk för min del, jag var fortfarande lite skakis från discokvällen i söndags ;).
Sen åkte vi till ett ställe bredvid vårt hotell och så avslutade vi på Max.
Men innan vi åkte till Möllan så åkte jag och tittade på en lägenhet. Ja, jag ska flytta till Malmö och nej, det är inget April-skämt.
Jag ska bo i Malmö i 3 månader i sommar och jobba. Jag kan tyvärr inte säga med vad än men ni får veta så fort jag får berätta.
Så sist jag var nere så tittade jag på en lägenhet, men det var för stor och opersonlig, den hade en fantastiskt fin inglasad balkong, men det var också det enda. Men igår hittade jag min lägenhet för sommaren. Den var väldigt mysigt inredd och det var en bra energi som jag kände direkt när jag klev in. Den ligger nära en stor fin park och inte alls långt ifrån vattnet.
Det ska bli jättekul att byta stad för några månader!

Så nu vet ni, jag blir Malmöbo i sommar, varför får ni veta snart, men kul kommer det att bli!

8 kommentarer:

Henrik - Optiker to the Stars! sa...

Så tanken är att komma tillbaka till Stockholm sen då? Tänk om du trivs för bra i Malmö då? Börjar äta spättekaka och skorra på R-en!

Christoffer sa...

Henrik, det är ju Spiddekauga ;).

Välkommen Claudia, enjoy your stay så att säga :).

agilitydream sa...

Jag räknar det knappt som en flytt om det bara handlar om några månader. Du har ju kvar ditt pemanentboende i Stockholm om jag inte tolkar allt fel. Du när nog trivas i Malmö, få en del goda skratt i alla fall. Det räcker ju att de öppnar munnen så ler man, av dialekten.

Claudia sa...

Ja, tanken är absolut att jag ska komma tillbaka, men you never know...Men jag tror att efter 3 månader kommer jag nog längta hem.

Claudia sa...

Tack!

Henrik - Optiker to the Stars! sa...

Då får du väl komma in och välja ett par nya glasögon innan flytten då. Ett par slipade solisar kanske med tanke på klimatet i skåne? :)

Calle sa...

Åh, Malmö för dig med alltså - trevligt. Hmm... om jag får gissa (retorisk fråga, du behöver inte svara på den), så tror jag att du ska va sommarvärd eller något, på P4 Malmö. Radio alltså. Sant?

björng sa...

Jag tror du ska spela in en film.
En av huvud karaktärerna heter Nisse...