tisdag 28 april 2009

En tidig morgon

Idag vaknade jag redan vid 7. Jag får en sån otrolig kick av att gå upp tidigt på morgonen. Det är en sån skön känsla att ha hunnit med en masssa saker när klockan är 12. Så idag har jag varit ute med hundarna, ätit gröt, sett lite på "Vicky Christina...", betalat en räkning och pluggat. Det är väl en hel del när klockan bara är 9.30. Jag vet att det är fånigt men just nu får jag en kick av det, nästa vecka kanske jag har som mål att sova till 12 istället. You never know.
Nu ska jag åka in till stan och göra lite ärenden och ta en stanfika. Sen ska jag hem och plugga och klippa Kitty och fixa med min bokföring, det är ju såna tider nu för oss med AB. Men det är kul, jag gillar ju siffror.

Men nu...mot stan!


Dom här blommorna fick jag förra fredagen och dom ser fortfarande ut såhär, visst är det otroligt!

2 kommentarer:

Mamman sa...

Visst är det väl den mest fina stund på dagen - den där stilla och friska tidiga morgonen då allt ligger redo, och världen ännu verkar slumra. Man hinner så otroligt mycket och det känns ändå inte stressigt.
Hoppas att du får en fin dag. Själv målar jag om möbler på altanen, till vad som ska bli mitt orangeri en gång i framtiden... En plats som gjord för en kopp kaffe en tidig sommarmorgon, just då - innan alla andra vaknat.
Kram =)

Anonym sa...

Hej Claudia!
Ha en bra dag!

/Hanna