torsdag 26 februari 2009

Vad som helst kan hända



Jag tycker om den där känslan som jag har på morgonen.
Den där känslan att vad som helst kan hända. Allt är inte förutbestämt utan det finns plats för överraskningar. Du kan vinna pengar, du kan träffa en vän som du inte har träffat på länge eller du kan träffa en ny vän, du kan få ett samtal som förändrar ditt liv, om ett nytt jobb, om en trevlig fest om ett spännande möte. Ja, vad som helst kan hända.
Jag försöker att vakna med den här känslan varje dag, den här härliga och inspirerande känslan.
Tänk positivt. Sucka inte när det ringer, det kanske är ett samtal som du kommer att bli jätteglad över. Jag kan vara dålig på det men jag försöker.
Och när du träffar någon på gatan, titta inte ner i marken utan titta upp, möt blickar, helt plötsligt möter du någon som du inte träffat på länge och som du faktiskt saknat.
Och när du vinner pengar: Bli glad!

Godmorgon!

1 kommentar:

Emilias sa...

Fina tankar, och så sant!
Kram