onsdag 17 december 2008

Tävling! Vinn en Box Experience!


Tävling!

Nu kan du vinna den bästa julklappen!
Jag lottar ut en single malt provning för två! Värde 1195:-.
Skriv en kommentar till inlägget och berätta vem du vill ge bort den här upplevelsen till eller vem du vill uppleva det här tillsammans med!
Och länka såklart!;)!

Gillar du whisky i allmänhet och Single Malt i synnerhet?

Då är det här en perfekt upplevelse för dig. Under en kväll kommer du få botanisera i de rökiga Single Maltsorterna från den karga lilla ön Islay, som ligger utanför Skottlands kust. Här tillverkar man ett antal Single Malts, som alla är mycket populära i Sverige. Det är havet och torven som ger Islay whiskyn dess råa och rökiga karaktär, vilket vi här uppe i norr verkligen har kommit att uppskatta.

I stämningsfulla lokaler i Gamla Stan i Stockholm får du följa med på en smakrik kunskapsresa i whiskeyns värld. Du får uppleva Islay whiskyns härliga karaktärer och upptäcka dess skillnader. Du får även prova passande munsbitar som ger whiskyn ytterligare en dimension.

Gåvan inkluderar

• Kortare introduktion om Single Malt whiskyns historia och tillverkning
• Genomgång i provningsteknik
• Provsmakning av 4 olika Single Malts från Islay

Mer information

Plats
Gamla Stan, Stockholm

Säsong
Året runt
Förbestämda datum, mån-tors.

Förkunskap/krav
Minimiålder: 20 år

Kolla in Box Experience hemsida här.


Vinnaren dras på fredag 22.00.



28 kommentarer:

Ting sa...

Åh!
Vilken perfekt julklapp till min älskade man PeterPan!
Förhoppningsvis tar han med mig på den här upplevelsen!

Och du Claudia;
Du är alltid länkad ifrån mig! :O)

Anonym sa...

Åh vilken underbar present till min sambo! Han älskar whiskey (han är helt exalterad att mack myra är från Gävle -vi bor i gävle) Skulle vara så kul och överraska med detta som hans 30 årspresent!

Gör en länk på min blogg så fler är med!

Anonym sa...

Detta skulle vara PERFEKT för min man. Han har de senaste åren sakta, men säkert blivit en så kallad vuxen.

Det började 2003 när jag blev gravid med vårt först barn. Då började han att dricka kaffe

Året efter upptäckte han mineralvatten

I år har han upptäckt vin.

Den senaste månaden har han upptäckte att sill är gott.

Det vore ju toppen om han på bästa vis får prova whisky, inte bara en liten skvätt från sin snåla pappa.

Jag skulle inte följa med själv trots att jag gillar whisky. Han skulle få ta med sig en kompis så att de efteråt kan ta en sväng och inte behöva vara sådana vuxna ansvarsfulla 2-barnspappor för en stund. Sovmorgon skulle han ju så klart få dagen efter.

Ha det gott!

//Maddie
http://maddie.stjernstrom.se

Anonym sa...

Åh vilken rolig tävligt. Den här skulle passa perfekt till min Mamma eller svärfar. Eller varför inte bjuda iväg dem båda? :)

Jag har länkat till din tävling så fler hittar hit :)

/Emilia

Anonym sa...

Min pappa skulle få detta i julklapp.
Han har betyder jättemycket för mig, han skulle få ta mig sin sin kärlek, som gjort en honom till en mycket lycklig man.

Den där Andreas sa...

Åh whisky! Åh single malt! Och från Islay dessutom. Trevligt, det kanske skulle kunna ge mig lite julstämning.

Ja, jag tänkte att jag själv skulle få dricka whiskyn och det tänkte jag göra tillsammans med min whiskydrickande vän Gustav. Årets julklapp ska ju vara en upplevelse och om jag ger honom ett deltagande i en whiskyprovning undrar jag hur han skulle toppa det? Även om det kanske är du som ger den... Det skulle vara en trevlig avrundning på den här perioden med fyra tentor jag har haft nu.

Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Jag har ingen blogg så kan tyvärr inte länka. Men jag försöker ändå.

Jag skulle vilja ge bort denna whisky provning i julklapp till mina underbara föräldrar! Vore en perfekt julklapp.

/Hanna

Anonym sa...

Detta hade ju varit så kul att vinna. Både jag och min man älskar whisky. Jag har aldrig varit på whiskyprovning men min man har och säger att det är väldigt trevligt.
En annan sak som är trevlig att skulle jag vinna så får jag ta mig upp till Stockholm. Har bara varit där en gång innan. (Kommer från Skåne). Vilken trevlig helg det skulle kunna bli...!
Drömmer vidare.

Anonym sa...

Passar perfekt som en liten julklapp till min svärfar, som älskar all sorts whiskey från olika länder mm..
Eftersom jag inte hittade vad jag skulle i julklapp till honom hade detta passat mig perfekt att ge honom!

Vill även önska dig en riktigt God Jul Claudia!
Varma kramar!

Anonym sa...

En perfekt julklapp till min dotters chef på praktiken. Han (Stickan) är den snällaste person/chef hon kan ha. Han har gjort så himla mycket för henneoch det skulle vara kul att kunna ge tillbaka nåt till honom.

Cecilia sa...

Min sambo älskar whiskey, men jag mår illa av lukten så den stackarna får sällan dricka det hemma. Det här skulle vara perfekt till honom!

Din länk bor på min blogg ;-)

Thessan sa...

Detta hade varit en perfekt julklapp till min kombo som i nuläget mest är nere i en negativ svacka och behöver uppmuntran.

Länkningen kommer givetvis oxå som alltid =)

Anonym sa...

Åhh vore en helt perfekt julklapp till min far, har ej hunnit köpa något än eftersom jag tycker det är så svårt. Han bara älskar whiskey :)
http://ulllrica.blogg.se/2008/december/kolla-in-denna-tavling.html

Kram Ulrika Jansson

Anonym sa...

Jag skulle ge bort upplevelsen till pappa, för att han helt enkelt är värd det!

Anonym sa...

Min underbart härliga sambo skulle givetvis få den whiskyprovningen..och självklart skulle han ;) ta med sig sin underbara sambo!

Men skämt åsido skulle det onekligen kunna pigga upp oss båda då vi haft några tuffa år där det stormat omkring oss, tack och lov inte hos oss..vi har ofta känt att vi stått tillsammans på ett isflak men alltid kunna hålla oss i varandra...vore kul att göra nåt som bara är kul..släppa alla krav och bara njuta en stund av livet!

Självklart är Du länkad :D

Anonym sa...

Vilken underbar julklapp till min älskade man. Han älskar whiskey..

Lisa sa...

HEj!!
jag skulle vilja ge en Whiskey provning till min bror!
det är så svår att hitta på presenter eller julklappar till honom.

Aggie sa...

Min fantastiske søster bor i Stockholm! Hun er enbarnsmor, studerer til sykepleier (Gud velsigne henne), og har en mann som arbeider borte tre måneder i slengen. De kunne virkelig fortjene en voksenaften!

Busmamman sa...

Jag gillar inte whiskey alls *rys*
Men så är jag ju gravid för det mesta så det kvittar ju ;)

Tävla vill jag så klart!
Min söta pappa älskar Whiskey och har haft ett väldigt tufft år med uppsägning från jobbet etc.
Han ställer alltid upp så det vore underbart att få ge honom denna perfekta gåva!

Ska absolut länka!
http://busmamman.blogspot.com

Anonym sa...

http://maddie.stjernstrom.se

Vet inte hur man länkar i sidan men jag har gjort mitt bästa för att få skämma bort min älsk! Och för att mina trogna läsare ska få hitta till din sida.

Kram
Maddie

Anonym sa...

Ååh vilken mysig julklapp. Skulle vilja vinna det här till min mamma och pappa. Tror att det skulle vara en kul grej för dom att göra tillsammans! Jag har inte sett mina föräldrar på över ett år, för jag bor i Nashville, Usa.. Saknar dom mycket och skulle vara jättekul att kunna ge en sån här upplevelse i julklapp eftersom jag inte kommer kunna åka hem till jul i år! Bra tävligt förresten!

Kram Em

Nu är du länkad också!

Anonym sa...

Hej!
Först och främst så vill jag säga att det här är trevlig läsning. Gillar videoklippet på Doris hur mycket som helst! Skrattade högt för mig själv :-)

Till tävlingen då...
Jag ska inte fira jul i år, utan i stället arbetar jag (och förhoppningsvis gör man en insatts för psykiatrin). Därför skulle det vara trevligt att få göra något trevligt med min pappa (spendera lite kvalitétstid som sällan sällan blir av, vi ses en gång om året om vi har tur): Han var den första jag kom att tänka på då han under några år pratat om en sådan upplevelse.

Allt gott!

Supermamman sa...

Åh! Om jag vann tävlingen skulle jag ge presenten till min man, som gärna njuter av ett glas god whiskey.
Jag är gravid och världens hormonhäxa så han skulle verkligen behöva komma bort hemifrån en stund *ler*

Mamman sa...

Jag måste ju erkänna att är det någon som behöver ett glas Whiskey så är det jag! Snälla Claudia, tro mig, jag behöver ett andrum och då gärna i form av Single Malt i storstan. Kram från lantis med tillfälliga rymningstankar.

Anonym sa...

Skulle jag vinna så skulle boxen gå till min Moster.

En Whiskey-älskande Moster och som är väldigt road av olika sorter av drycken. Eftersom jag bor i Tyskland så brukar jag få olika uppdrag på inköp från udda små bryggerier att ta med mig inför Sverigeresor.

Det är alltid lite komiskt med dessa inköp för själv dricker jag inte och har inte en susning om det jag köper in.

skruttisochjag sa...

Om jag skulle vinna så skulle det antagligen få bli en delresa i vår bröllopsresa med min blivande man:)


eva_champion@hotmail.com
skruttisochjag.blogg.se

Länkat och klart:
http://claudiagalli.blogspot.com/2008/12/tvling-vinn-en-box-experience.html

Anonym sa...

Jag skulle då rakt inte ge presenten till någon! Jag skulle behålla den själv! Sedan skulle jag bjuda med min man. Jag vill lära mig mer om whiskey, whiskey är inte bara för män!

Linda och Lars-Göran sa...

Hej! Kul att du lottar ut en whiskyprovning. Vad vore livet utan single malt? en sådan liten kupa övertrffar nästan allt! Oj där fick jag till ett litet rim också :-p. Jag älskar whisky och vill dela upplevelsen med en speciell vän ifrån Växsjö som är lika galen som jag :). Och jag har länkat till dig nu så du fär gräna länka tillbaka :-p
Julkramar från Linda