måndag 29 december 2008

Idag sa min kropp -Nej tack!

Vi var ju på minijulfirande hos en av mina bröder idag.
Mycket god mat och härlig rosa champagne.
Jag hällde upp ett glas direkt och plockade en tallrik full med mat.
När jag hade ätit upp och druckit två glas champagne så var det dags för fika. Kaffe och en bulle och en bulle till blev det. Där hände det. Det var som att min kropp talade till mig. Den sa -Nej, tack Claudia! Stort tack för all julmat och allt godis det har varit toppen men nu vill jag inte ha mer.
Jag kände hur min kropp var trött efter allt jobbande med alla onyttigheter+ att det känns som att den längtar efter att röra på sig. Stackars lilla kropp. Så när jag kom hem tog jag en powerwalk på en timma och nu har jag druckit en kopp rött te. Skönt!
Med det här menar jag inte att jag ska sluta med onyttigheter, nej, nej
Claudia + Onyttigheter=Sant, så är det bara. Men däremot ska jag låta min kropp njuta av regelbunden och bra motion. 5 entimmas promenader i veckan ska det bli!
Det ska jag lova mig själv!
Så nu ska jag köpa en bra stegräknare, någon som har något tips?
Vi kanske kan powerwalka tillsammans via bloggen?
Att peppa varandra är ju faktiskt det bästa!

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Köp en Omron!
Bästa!
Jag har testat många.
Köp av www.livsvinst.se
Min granne säljer till ett bra pris.

Anonym sa...

Jag Håller med Omron är den bästa !!

Claudia sa...

Ok! Då blir det en Omron!

Anonym sa...

Hakar mer än gärna på "powerwalken"...tränar dock men känner att det just nu är så där äckligt motigt att just träna..insperation jaaaa..:)