onsdag 29 oktober 2008

Hur fan kan SVT?

Hur kan SVT ha Barbro Börjesson som "hundexpert"?
Jag trodde Sverige visste bättre om hundhållning än att kasta skrammelpåsar och skrika och gorma och lyfta hundar i nackskinnet. Det här är en gåta för mig. Det finns så otroligt mycket bra hundmänniskor i Sverige. Cilla Danielsson, Eva Bodfäldt, Anders Hallgren för att bara nämna några. Men då tar man någon som tränar hundar som vi i Sverige kanske gjorde för 20-30 år sedan. Jag blir så otroligt frustrerad av det här. Det kanske är dags att tänka om SVT! Fråga er varför Barbro Börjesson aldrig dyker upp i något annat program? Kanske det bara är ni som inte har hängt med. Det här är inget personligt mot Barbro Börjesson. Hon är säkert en snäll kvinna som vill väl, men jag tycker att det är katastrof om svenska folket tar efter hennes metoder. Nä, ut med det gamla och in med det nya. Word.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle du inte kunna filma med dina vovvar eller någon annan hund och youtube:a lite inlägg om hundhållning och uppfostran? Typ hur man gör för att undvika att hunden drar i koppel när man är ute eller om den inte kommer på inkallning. Fatta vilken bra grej och vilket bra sätt att nå ut. Jag skulle iaf. tycka att det vore kanon. Om man som hundägare kunde få lite tips och råd på vägen, så att man någonstans på vägen inte tappar hoppet och börjar tycka att nackaskinnet är bra att ta i.

Anonym sa...

Ja jag kan bara säga som du redan sagt...WORD!

Anonym sa...

TACK! För att du säger som det är!
Är också instruktör och stöter ibland på kursdeltagare som sett dessa inslag och helt och hållet "uppfostrar" sina hundar genom att kasta saker på dem. :(

Tack för chi-teerna också! :) Otroligt söta förpackningar och mmm så mumsigt.