måndag 28 september 2009

Kontoret är öppet mellan 10-16

Jag har numera öppettider på mitt kontor (mitt vardagsrum).
Jag har ju skrivit förut om hur det är när man är frilans, att det är väldigt svårt att veta när man är ledig och när man jobbar och att det alltid känns som att man kan göra lite till.
Så nu har jag bestämt mig. Jag har kontorstid mellan 10-16 med 1 timmas lunch;). Då sitter jag och besvarar mail, ringer samtal, bokar möten. Det här gäller förstås inte när jag är ute på inspelning eller jobbar ute på nåt annat utan just när jag är hemma. Och helgerna är jag ledig på! Annars brukar det där flyta ihop för mig, jag sitter lika mycket med mail och sånt på helgerna som på vardagar men nu är det slut på det!;). Vi får se hur länge jag kan vara såhär strukturerad men jag kör så länge det känns bra.

Idag har jag rensat papper. Är det någon här mer än jag som måste riva sönder papprena innan man slänger dom? Jag måste bara göra det, annars kan jag inte slänga. Snälla säg att nån av er gör likadant:)...

Jag hade en hjälpreda på "kontoret" idag:




Nu ska jag gå ut med hundarna och sen ska jag bege mig in till stan och gå på premiären av filmen "Midsommar"...nånting med min gamla barndomsidol Luke Perry. Lovely!

Vi hörs sen! Puss.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ska du se den filmen, vad kul! Den vill jag också se någon dag. Du kan väl skriva om den var bra eller inte?

/Hanna

Erik.G sa...

Visst är det konstigt Claudia... Det går liksom inte att lägga pappret,kvittot eller vad det må vara i papperskorgen/soptunnan utan att riva det! Har exakt samma Betéende:)Undrar vad det beror på?

Anna sa...

River också sönder pappren innan ja slänger dom! Åh Luke Perry! Är du också kär i honom från Beverly Hills? haha

KakanH sa...

Jag gör likadant, fast sen mannen skaffade firma så kan jag köra våra privata papper i en strimlare. Perfekt. Tur att han behövde en sån till firman. ;)

LindaB sa...

Klart man måste riva sönder papperen :-)

Mamman sa...

Ja, jag river jag med. Men tänker ändå att någon kommer att hitta alla delarna i papperskontainern, sätta ihop dem med tejp och sedan kunna läsa precis alltihopa ändå, trots rivningen.... =/

Therese sa...

Du är inte ensam om att riva sönder papper innan du kan slänga dem, jag river och river och river och lägger det i en hög, innan jag kan slänga dem i papperskorgen =)
//Therese

sofie sa...

Så söt liten vovve!!
Busig sådan.

Claudia sa...

Gud vad skönt att vi är fler som river!

Anonym sa...

Vilken underbar liten vovve! Är det möjligen en chihuahua valp? Jag förlorade nyligen min ängel Alexander och blev nästan rädd när jag tyckte mig se honom på din bild! Berätta gärna lite om den ljuvliga lilla krabaten bland dina papper :-)

Moa sa...

Söt söt söt! Underbar! Gissar på att det är en liten Papillon? Fler bilder;)

Anonym sa...

Hej Claudia! Tack för en fantastiskt inspirerande blogg!
Måste bara få veta vad det är för ras på den otroligt söta valpen som agerar kontorsassistent ;). Låter säkert konstigt men har inte kunnat sova inatt då valpen är en kopia av min älskade lilla hund som lämnade mig för en tid sedan. Är valpen från hundstallet? Hur ser valpens framtid ut vad du känner till? Du kanske inte får nämna något om detta men kan inte låta bli att fråga då jag är precis som du en enormt stor djurvän!
Tacksam om du har möjlighet att svara mig : ) Ha nu en härlig dag!!
Bästa hälsningar
Ulrika