torsdag 30 juli 2009

Vikthets?

Igår fick jag en kommentar på mitt inlägg om "300 situps om dan i 3 veckor".
Det var någon Anonym (såklart) som tyckte att jag bedrev någon typ av vikthetskampanj.

Jag brukar inte bry mig om dumma kommentarer men den här gången gör jag ett undantag för att det är ett viktigt ämne.

För det första så tror jag att dom som har läst min blogg under en längre tid verkligen vet att det inte är tal om någon vikthets. I mitt fall är det såhär: Jag tycker om att träna. Jag har för 3 månader sen börjat springa och börjar först nu att tycka om det och jag styrketränar hemma i mån av tid och lust. När det kommer till mat så äter jag bra mat. Mycket frukt och grönt, det har jag alltid gjort, mest för att jag tycker det är gott. Men jag älskar hamburgare, kan inte leva utan gott bröd och tycker att godis,kakor,bullar och glass är fantastiskt gott, men kanske inte varje dag.

Att säga att jag bedriver en vikthetskampanj tycker jag är fånigt.
Jag tycker om att träna och jag försöker inspirera folk att hänga på. Jag försöker få med mig folk på mina utmaningar för att vi ska kunna puscha varandra.

Sen skrev den här personen att jag har ett ansvar...
Visst, alla har ett ansvar, om man så är granne, skolkamrat, lärare, bloggare. Jag har inget större ansvar än någon annan. Föräldrar har ett ansvar att uppfostra sina barn att bli starka och självständiga individer, så att man sen ska kunna växa upp i ett samhälle med dom påtryckningar som finns men ändå kunna staka ut sin egen väg i livet och välja själv.

Så jag kommer att fortsätta som jag gör med min träning och mina "nu kör vi"-inlägg och framförallt jag kommer att fortsätta äta bra och god mat.
För det är livet för mig, kärlek, mat, träning och...ja, okej då, shopping!

13 kommentarer:

Mia sa...

Bra rutet! Vikthets är verkligen inte intrycket man får av din blogg.

Helena sa...

Bra inlägg Claudia! Jag har följt dig ett bra tag och kan skriva under på att det inte är någon form av hets så långt ögat når.
Du verkar vara en sund människa med bra värderingar och jag tycker att du är en bra förebild för andra.
Att vikthetsmotståndaren är anonym är ju ingen överraskning, jag har hittills aldrig haft en enda kritiker som vågat visa sig med sitt namn inne hos mig. Det är väl något vi måste leva med antar jag. Fortsätt med din grej - du är bra!

Tina sa...

Bra sagt!! Jag kan oxå bli så trött på folk som tycker att man "tränar" för mycket eller att man är konstig som tänker på vad man äter... Om man nu mår bra av det, är det fel??
Och det handlar om energi in o energi ut, om man som kontors-råtta skulle äta lika mycket som man gör av med(som man gjorde på typ medeltiden) så skulle man få i sig ungefär två russin... Dessutom sover jag så otroligt gott när jag tränar...
Du inspirerar mig i alla fall o fortsätt med det!! Vi springer kanske på varandra längs strandpromenaden i Malmö...

Ellie sa...

Tråkigt att de kommer folk som förvrider det ni bloggare skriver! Eller missuppfattar... din blogg handla inte det minsta om vikthets! De är ju en del av mångas vardag att man tränar några ggr i veckan och äter frukt o grönt o mellan varven unnar sig godsaker, utan att det handlar om vikthets. Helt naturligt o inga konstigheter.

Terese sa...

Haha...ja, hur vågar du ta hand om din kropp? Äta bra? o motionera? Dumheter!!! *fnissar*

Måste väl ändå säga att jag tycker du är sund, lagom är bäst!!!

Ta hand om dig!!!
o du, gärna bilder på dina goa, läckra luncher/middagar...mmmmm

kram kram

zandra sa...

jag instämmer med de andra, du ger verkligen inte intrycket utav "vikthets"! Tycker du verklar leva ett sunt liv, och det är INGET fel med det :) du inspirerar - keep it up!

Anders Arkbro sa...

Håller med Terese. Bilderna på dina sallader är grymma. Fortsätt med dem, och berätta gärna vad du haft i. Så får man ytterligare inspiration.

Claudia sa...

Mer salladsbilder ska det bli! Jag lovar!

Claudia sa...

Tack alla ni som skrivit! Ni är bäst!

Mina tankar sa...

Du är sporre :) Tack för att du sporrar oss - vad då vikthets? Du inför ju bara sunda vanor med bra mat och träning! rutiner rutiner alltid bra att ha :)Du är en förebild och du har en härlig blogg, Tack för den!


Kör i samma rejs!

Ha en toppen dag och kör hårt med sit upsen ;)

/Ella

Lovisa sa...

Jag blev peppad! Jag har powerwalkat nästan en tim om dagen sen jul och har börjat tröttna, och går mindre och mindre. Av ditt inlägg blev jag peppad att testa nåt litet nytt, så jag har redan hakat på och lagt till 30 armhävningar oxå. Dock känner jag mig redan efter tre dagar som en gammal tant i kroppen....men det är gött på nåt vis, utmaningar ska ju kännas, annars är det ju ingen utmaning!! /Lovisa

Anna sa...

Du är en väldigt bra skådis och radioprofil, och din blogg är inspirerande. Skit i allt negativt, det tar bara tiden från roliga saker! kramar

Thomas sa...

Visst är det märkligt. Så fort man skriver lite om att man rör på sig, äter lite sundare, då tar det hus i helsike.
Gud, vad du är duktig då! Ojoj, kris på G?

Kämpa på!