onsdag 1 juli 2009

Tävling! Omron Walking Style II!

Tävling!
Nu tävlar jag ut en stegräknarnas Rolls Royce!
Jag har den själv! Och jag älskar den!
Jag lovar det är så otroligt mycket roligare att gå när man kan räkna stegen.
Powerwalk är det helt klart bästa träningssättet enligt mig.
Så se till och vinn den här nu1

Här är tävlingsvillkoren:
Du skriver en kommentar och säger hur många steg i veckan du har som mål att gå.
Har du en blogg så länkar du till den här tävlingen med den här bilden och har du ingen blogg så mailar du 5 vänner och skickar en kopia till mig.

Den 5/7 kl.22.00 avslutas tävlingen och då bestäms det vem som ska bli lite nyttigare i sommar;)!

Lycka till!

29 kommentarer:

Jerry L sa...

Hejsan fröken Galli.. nej detta är faktiskt inte ett tävlingsbidrag.. jag skulle bara säga att jag tycker att du (tillsammans med simon) är helt totalt jättestörtsköna i radion och jag lyssnar på er varje dag på väg till jobbet och när jag jobbar, så jag missar knappt en sekund :D

Det du gör både i radion och på teater och Tv/film är ofantligt bra och jag hoppas se mer av dej snart i tv rutan!

Du är Bäst! (och väldigt vacker)

Claudia sa...

Tack snälla Jerry!
Då hörs vi imorgon då!

Mamman sa...

Kära Claudia. Eftersom jag inte vann den förra du lottade ut så hoppas jag på att denna blir min.
Jag blev ju enormt peppad då "vi" alla stegade på tidigt i vår, men har sedan dess helt tappat gnistan... =/
Nu måste jag verkligen ut och gå - MÅSTE - och tänker som vanligt försöka mig på att tillryggalägga en 10 000 steg per dag även denna gång.
Kanske blir det roligare med en tjusig och smart Omron istället för min gamla fula felräknare...
Jag länkar från mig!
Kram =)

Christina Wendén sa...

Hej!

10 000-12 000 steg om dagen sägs vara lagom, och det är dit hän jag siktar! (Vad blir det? Ca. 80 000 steg i veckan? Shit...)

Just nu är jag en lat soffpotatis med en urusel stegräknare som inte funkar, så jag skulle verkligen behöva en sån där röd och fin sak för att komma igång och röra på mig igen! Det är ju så skönt, när man väl har kommit igång...

Ha det bra! :)

Ellinor sa...

Jag blev också väldigt peppad av alla steg i våras och såg till att gå över 10000/dag men helst fler...fortsatte ganska länge men har kommit av mig och har tänkt satsa på ännu fler steg i sommar! Min stegräknare har gått sönder så en ny skulle ju passa mycket bra, dessutom matchar den mina röda joggingbyxor :D

Ellinor sa...

Jag mailade :)

Marika sa...

Jag har planerar att gå minst 12 000 steg/dag utöver träningen.
Allt för att nå den magiska - 50 minus gränsen, som inte är spec långt bort.
Bara 7 kg till, så kommer jag till mitt mål.

Linda sa...

Eftersom jag inte vann nån i våras gör jag ett nytt försök.
Behöver verkligen röra på mig och med en stegräknare gör det ju så mycket roligare. Har en som man sätter fast i byxorna, men tappar den så lätt och den är inte så bra.

Jag har tänkt att försöka gå 10000 steg/dag... alltså 70000 steg/vecka.

Nu håller jag tummarna för att det blir jag... så kanske jag kan bli lite mer hälsosammare, tack vare dig, Claudia.

Ha det så fint i värmen!
Kraam Linda

PS: Har länkat i min blogg.

Marie sa...

Hejsan! Det där med att träna är inte så lätt jämnt med barn i huset. Det bästa med att ha barn i huset är att man alltid rör sig går inte alls att sätta sig ibland. Mitt mål är att gå 32000 steg genom träning och sen alla andra 56000 steg genom att jaga barn.

Kram

evamar - tävlingsblogg sa...

Oj, en ny chans! Mitt mål är 10000 om dagen, alltså 70000 steg i veckan. Min promenadkompis flyttade så nu hoppas jag att Omron kan bli min nya vän. Ensam är det svårt att komma sig för...

En Mölnbobos Liv - Mammablogg sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag är otroligt lat men behöver komma igång med promenader, behöver dessutom loosa en himla massa kilon.

Mitt första mål är att gå 7000 steg och sen när jag fått upp flåset så vill jag gå minst 10 000.

Här har jag tipsat om tävlingen

http://molnboanna.blogg.se/2009/july/stegraknare.html

info@annakarlsson.se

Dahlarna sa...

Precis vad jag behöver!! Har varit skadad & sedan haft mycket svårt att "få ända ur..." med att komma gång med promenader. Så detta vore en otroligt bra sporre så att jag börjar träna igen. Har ingen aning om hur mycket jag går nu, men mitt mål är 12000 steg per dag (som tydligen är rekommendationen enligt forskning.se). Nu håller jag tummarna hårt ;-)!

Jag har länkat såklart! Ha det så bra!

dorion sa...

eftersom jag inte har koll på hur många steg man ska gå per dag osv... så ärmin målsättning att gå fler steg per dag iaf så att jag successivt går mer för att nå mitt dagliga mål :)

har länkat också: http://blogg.daredesign.se/#post297

Sosso sa...

Hej

Mitt mål är minst 10.000 steg per dag..

Jag har köpt tre st stegräknare och alla räknar olika/fel. Så vore underbart att vinna denna och att den funkar =)

Direktlänk till din tävling:

http://lomia.blogg.se/tavlingar/2009/july/tavling-omron-walking-style-ii.html

Hälsningar

Sosso

Lillis73 sa...

Åh, en sån skulle jag jättegärna vilja vinna. Eftersom jag haft diskbråck i två år och verkligen behöver komma igång så är stegmålet inte stort. Tar jag mej en liten bit så är jag jättenöjd...

Länkar här:
http://lindaskrypin.blogg.se/tavlingssamling/2009/july/semestertavlingar.html

sandra sa...

Hej, toppen tävling! :)
Mitt mål är att gå 11000 steg per dag, alltså ca 77000 steg per vecka.
Hoppas du har det bra! Tyvärr har jag ingen egen blogg, men e-mailen är santtu_nyberg@hotmail.com.

Marlene sa...

En stegräknare har jag verkligen funderat på att skaffa då jag har börjat promenera väldigt mycket på sistone och det blir nog en sporre om man ser hur många steg man går.

Jag har länkat här http://busmammanvinner.wordpress.com/2009/07/04/57-kl-22-00/

Marlene sa...

Oj, jag glömde ju hur många steg jag tänkte gå :-) Minst 8000 om dagen till att börja med tänkte jag satsa på så ökar man väl på eftersom

Nanna sa...

Har ingen blogg så du får ett mai från mig :-)
Mitt mål är att gå minst 9000 steg, till att börja med.

Malin sa...

Jag är med och tävlar :)
Jag satsar på 10 000 per dag, så det blir 70 000 i veckan :)

http://maulun.blogg.se/2009/july/en-stegraknare.html

malin_92girl@hotmail.com

Amanda sa...

Underbar tävling! ^^
Jag har som mål att gå 12000 steg om dagen. Nu ska graviditetkilona bort.

Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/july/tavling-stegraknare.html

Hoppas på tur! ♥

leopardia sa...

Målet är ju tio tusen steg om dagen, med en naturlig ökning efter ett tag... Men jag har som mål att börja klumpa runt i fem tusen steg iallafall... jag har funderat lite på hur långt det kan vara och gissar på en 3-4km iallafall...
Ha det gott.

http://leopardia.blogg.se/2009/july/vinn-stegraknare-hos-claudia.html

clea sa...

jag hade en stegräknare innan, fast de räknade inte alla steg, långt ifrån alla, så det var inte så kul :(
mitt mål då (och nu) är att gå minst 10.000 steg om dagen, men det är ju lite jobbigt att gå och räkna själv, så en FUNGERANDE stegräknare hade verkligenh hjälpt :)
jag har länkat här;
http://cleaclea.blogg.se/2009/july/5-juli-stegraknare.html
kram clea

Sugar and Spice sa...

Minst 10 000 steg om dagen vill jag försöka gå. Inte helt lätt att komma upp i det antalet när man har ett stillasittande jobb.
Jag har länkat här: http://sugar-sugarandspice.blogspot.com/2009/07/vinn-stegraknare.html

Carina sa...

Hej,

mitt mål är att komma upp i stadiga 10 000 steg per dag och efter det förhoppningsvis öka stegvis (haha!).

har länkat i min blogg!

Tack för en trevlig blogg du skriver!

Matilda sa...

Jag vill vinna!
Jag har som mål att gå 12000 steg i veckan och jag tänker göra det till en rutin i min vardag.

Jag har mailat dig!

Kram Matilda.

Agneta sa...

Jag hoppas på att vinna stegräknaren. Nu ska jag ut på promenad. Det skulle vara kul att veta hur många steg jag går, jag har ingen stegräknare förut.

Warglycke sa...

Jag skulle gärna vilja veta hur mycket jag går per dag. Jobbar på hunddagis och där går vi med våra hundar, de rastas inte i hundgårdar. Därför vill jag veta antalet steg per dag och vecka.

Skulle vilja gå ca 15 000 steg per dag under veckan och ca 10 000 på helgdagarna.

Har länkat:
http://ninah-design.blogspot.com/2009/07/omron-walking-style-ii.html

evamar - tävlingsblogg sa...

Oj, såg att jag inte hade skickat med länken så den kommer här. Inlägget har funnit sedan jag skrev min förra kommentar. Är så sugen på att vinna att jag var tvungen att gå in och läsa de andras bidrag... Töntigt, va?

http://evamar.blogg.se/2009/july/stegraknare-5-juli.html