onsdag 24 juni 2009

Oj, vad jag njuter nu



Jag har ett bra jobb och jag börjar även känna att jag har något typ av sommarlov, eller lov har jag ju inte riktigt men jag har sommar.
Jag har alltid svårt att varva ner, så har jag varit så länge jag kan komma ihåg, så när jag kom ner hit till Malmö så tänkte jag att nu ska jag verkligen försöka att bara njuta av att vara på eftermiddagarna, men det var inte helt lätt, nu först börjar jag känna att när jag har gått ifrån jobbet vid 13-14 så tar jag bara allt som det kommer, jag gör det jag vill och jag äter när jag är hungrig. Idag gick vi till parken efter jobbet, Mrs hade fixat matsäck (bland det bästa jag vet!) och vi tog med filtar och böcker och iPods, sen bara låg vi där och solade och lyssnade på musik, slumrade och pratade. Så fantastiskt skönt och varmt. Det är så jag vill att somrarna ska vara, så lite måsten som möjligt, även om jag älskar att jobba och det får jag ju göra varje dag, men skönt att ha en period utan tusen möten om dagen och utan att telefonen ringer hela tiden.

Så ta tillvara på den här sommaren, njut och bara va. Strunta i alla måsten. Sola och njut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Claudia! Vad gott med jordgubbar
Jag önskar också att jag kunde tycka om sommaren men jag tål inte värmen så bra utan får lätt huvudvärk och blir väldigt varm. Sen har jag allergi mot gräspollen också och det är ju inte heller så kul. Förresten är du pollenallergiker? Ha det bra.

Claudia sa...

Nej, det är jag inte.

LindaB sa...

Njut!!!!