tisdag 30 juni 2009

Me and the dogs på Ribban

Vi gick till Ribban ikväll. Det var helt underbart fint där och det var väldigt skönt för hundarna att svalka av sig. Det var massor av hundar och mina dogs frotterade sig med allt från rottisar till dvärgpinschers. Lovely.
När vi är och badar så är det Kitty som älskar att springa efter pinnar i vattnet och doris hänger mest i vattenbrynet, men idag bar jag ut henne så att hon fick simma lite. Hon gillar att simma men hon går inte ut av sig själv.

Såhär torkar sig Doris:

...genom att rulla sig i sanden. (ja, jag var tvungen att bada henne igen efter...)

Såhär torkar sig Kitty:

...genom att rusa runt i cirklar.

I love them...

10 kommentarer:

Moa sa...

Nä vad tokiga;). Hi hi dom är så söta!. Oj så sandig Doris blev.. Underbart att se lyckliga vovvar!.

Anonym sa...

Fick dina hundar springa av sig på Limhamnsfältet också kanske? Såg du förresten på Morden i Midsomer efter Allsång på Skansen kanske?
Ha det bra.

Linda sa...

haha ja kommer ihåg när ja va en 12-15år kanske... va hundvakt och vi var o badade vovven o ja... o hunden fick sånna där springryck, ja va livrädd o trodde den skulle rymma typ. haha.. söta dina hundar e...

LindaB sa...

Ja, man bara älskar dem helt enkelt.

Sara sa...

Du har glada hundar iaf =)

Claudia sa...

Nej, dom sprang inte på Limhamnsfältet och nej, jag såg inte Morden i Midsommer, var det bra?

Anonym sa...

Hej Claudia, ja Morden i Midsommer var jättebra men lite läskigt med mord inte sant? Ha en fortsatt bra dag Mvh Vitkor.

Anonym sa...

haha min lilla buster gör specis samma sak! men han liksom slänger sig ner i farten och gör värsta stuntmovesen! haha de är för härliga!

Madde sa...

Haha, gud vad skönt att det inte bara är min hund som agerar som en tokig när han är blöt. Min lille brukar variera mellan båda varianterna:-) Blir på gott humör av att bara se det!

Maria sa...

Hej!
Denise tipsade om din blogg, vad härligt det ser ut på Ribban! Doris och Kitty är ju för sköna! Visste inte att du var i Malmö, vi ska dit och hälsa på föräldrarna om några veckor.
Om du är nyfiken på vår hund (Oskar) som jag berättade om på omplaceringsföredraget så finns hans blogg på adressen. Han är en sötnos men sååå mycket jobb. Här får man verkligen träna allt man lärde sig på Hundens Hus! Ha en skön sommar! /Maria (fd klasskompis på HH)