måndag 25 maj 2009

Writing my script

Jag sitter och jobbar på mitt manus till imorgon, eller manus och manus men jag förbereder iallafall vad jag ska prata om. Jag ska ju vara konferencier på en stor lunch för ca 300 personer. Oj, det kommer att bli kul. Det är verkligen något häftigt med att skriva. Jag har aldrig haft något självförtroende när det gäller att skriva. Jag var värdelös på att skriva uppsatser i skolan. Alla mina uppsatser började med "Lisa och Pelle var på en äng..." ja, jag var verkligen helt värdelös, och jag har aldrig tyckt om att skriva vykort eller brev, men nu på senare tid tycker jag att det är fantastiskt roligt och jag lägger ingen prestige i det. Jag bloggar ju, och skriver krönikor för "Härliga hund" och nu börjar jag även att skriva mitt eget material när jag ska uppträda. Inget kan stoppa mig nu...Ni vet ju hur jag är;).

3 kommentarer:

LindaB sa...

Härligt- go for it!

Helena sa...

Heja dig!
När du ändå är i farten finns en liten utmaning hos mig som jag hoppas att du vill anta... :)

Claudia sa...

Den ska antas imorgon!