söndag 24 maj 2009

Catching up...

Det här är en av mina nya pressbilder

Hej alla mina kära bloggläsare!
Hur har ni det denna sköna söndag?
Själv så har jag haft en jätteskön dag och jag tänkte att jag skulle catcha up lite med er om vad som händer i mitt liv.

Dagen idag:
Idag vaknade jag vid 8.30, då drog jag på mig träningskläder och skor och stack ut och sprang. Skönt! Jag är uppe i en runda som är lite drygt 4 km nu. Det går bra. Det är några backar som är riktiga killers men det går bra. Och framförallt så är det otroligt skönt när man är klar!
Bra musik i öronen är A och O! Glöm inte det.
Sen kom jag hem och åt lite frukost, sen satte jag mig och jobbade en stund varvat med att hänga på balkongen och sola/slumra.
Vid 12 gjorde vi oss iordning och åkte mot stan, jag hade samlat mina syskon och mamma för en brunch på Rival. En liten nu-flyttar-jag-till-Malmö-över-sommaren-brunch. Det var väldigt lyckat! Jag älskar dom allihop, min härliga och galna familj. Jag fick små fina presenter att ta med mig som ett fint rosa ljus, en liten lyckogrej ;) och lite fina saker. Av min kära mor fick jag MJ´s parfym Daisy!! Love it.
Efter lunchen åkte jag och tittade på en lokal. Jag funderar på att öppna ett café...Det är en dröm jag alltid har haft. Vore inte det coolt! Skulle ni hänga med mig där då?

Nu är vi hemma och softar och njuter av söndagen. Jag ska plugga lite och sen ska vi kanske åka iväg och träna lite med hundarna.

Jobb:
På tisdag ska vara konferencier på ett stort jippo i Göteborg med en massa härliga byggarbetare, så det materialet har jag suttit och jobbat med idag. Lite svårt att freestyla om just det ämnet så är det någon som har något bra upplägg så tar jag gärna emot tips!
Och idag fick jag veta att på onsdag får jag berätta om mitt sommarjobb! Bara 3 dagar kvar så håll ut!

Plugg:
Jag har mitt examensprov på onsdag! Jag har 2 böcker kvar att läsa. Jag är väldigt nöjd med hur mycket jag har läst inför min examen. Och från ikväll till på onsdag så ska jag vrålnöta mina anteckningar från året inför provet.

Dogsen:
Mår toppen, ska få träna agility ikväll på riktig bana.

MrS:
Mår alldeles toppen!

Hur mår ni? Vad gör ni? Är det några nya läsare här? Vilka är ni?
Kram!

20 kommentarer:

Christina Wendén sa...

Jag mår bra! Har precis skrivit klart en uppsats på B-nivå; en rättssociologisk utvärdering, och jag känner mig väldigt nöjd med mig själv just nu! Nu kan jag fortsätta med mina andra studier.

Tidigare idag bakade jag rabarberkaka och kokade rabarbersaft, vilket blev jättegott!

Det ska bli intressant att höra om ditt omtalade sommarjobb. =o)

Anonym sa...

Hej Claudia!
Jag har varit hos släktingar hela dagen och där har jag ätit daimglass vid en kiosk, långpromenerat längs stranden och sedan ätit god mat. Har du haft fint väder idag? Här i Skåne har det först ösregnat och sen blev det strålande solsken. Ha det bra.

majagunnarsson sa...

Hej Claudia!
Jag vaknade, åt en riktigt näringsrik frukost.
Sen fick jag smälta maten lite, men sen blev det ut och springa, bara för att jag såg fram mot den där känslan som man vill ha på burk, eller i ditt fall tub ;)
Men det gick inget vidare, knäproblemen bråkade, ajja iallafall så har det mest blivit plugga sen dess. Nu ser man verkligen fram emot sommarlovet! :)
Förresten vilken av "daisy-arna" är det du har fått? (: finns ju ett antal.

Ha en fortsatt bra dag!

Madeleine sa...

Jag skulle lätt hänga på cafét så mycket jag kunde :)

jag mår bra! Jag pluggar lite nu inför slutspurten, betygen kommer sättas denna vecka tror jag :) så jag måste göra klart allt.

Ha en trevlig kväll!

Anna sa...

Halloj! Jag är ny läsare på din blogg och jag vill bara säga att jag tycker att den är grymt bra, precis som du! :D

SeraG sa...

Hej svejs!

I småland har dagen trots rätt bra väder spenderats inomhus med kostymdrama á la Jane Austen. Får mina ryck ibland och då gäller bara det för en hel dag typ... Har hunnit städa och fina upp lägenheten också. På kvällen blev det träning, första gången på evigheter. Nu slappas det lite och förbereds mentalt inför morgondagens tjänsteresa till Gbg!

Skulle absolut hänga på ditt café när man hälsar på i Sthlm, är ändå där varje månad. Och är väldigt nyfiken på ditt sommarjobb :)

Ha det bra!

Anonym sa...

Mycket som händer på onsdag verkar det som. Själv hoppas jag på att min kula jag har på magen blir väldigt mycket mindre just på onsdag då jag har beräknad födsel på bebis. Men det händer säkert inte, fast du kan ju hålla en tumme eller två kanske?:-) Ser fram emot och få veta vad ditt sommmarjobb är. Skulle absolut kika förbi ditt café de gånger jag har vägarna förbi, bor ju dalarna.
// Sara S

Claudia sa...

Här har vädret varit toppen idag!

meilling sa...

Hej!
Jag måste bara säga att jag är grymt imponerad.
Önskar att jag hade haft den styrkan och viljan i allt som du verkar göra!
Eller rättare sagt du verkar få den korta tiden att räcka till så många olika saker.
Du får gärna dela med dig om hur du lyckas;)
Jag pluggar, är mamma till 2 barn, "hemmafru" och nu idag så fick jag besked om att jag fått jobb.
Så hade varit helt underbart att höra några goda råd hur du ändå lyckas med så många olika projekt...

Helen sa...

Hej Claudia !Jag är en ny läsare som hittade din blogg via en annan sida.Tycker att den är jättehärlig =)Kommer fortsätta att "hänga" här hos dig =)Ha en underbar dag !

ullrika sa...

jag är väl inte egentligen ny men ger mig gärna till känna igen :)

passar på att önska lycka till på examen också! eller heter det med? till?

tjo!

Anonym sa...

Hej Claudia!
Jag är ganska ny läsare, så jag får väl ge mig till känna och presentera mig lite. :) Råkade hitta dig på Twitter och halkade därifrån såklart in här på bloggen. Du är inspirerande energisk och jag kommer nog fortsätta att läsa.
Själv är jag en svensk tjej som för några år sedan flyttade till Spanien. Det är inte lätt att få ihop ett liv och hyfsad inkomst här, men skam den som ger sig och solen ger mig energi och motivation. Jag spenderade helgen på stranden, men nu är det jobbet som gäller fram till nästa helg!
Öppnar du Kafé kommer jag säkerligen dit varje gång jag kommer hem till Stockholm. Jag älskar gott kaffe och mysiga fik!
Lycka till med provet på onsdag och det ska bli kul att få höra vad det är för sommarjobb du fått!
/Jenny

Claudia sa...

Välkommen Jenny!
Vad kul med Spanien, en av mina bästa vänner bor i Barcelona just nu och det verkar verkligen toppen!
Kram

Claudia sa...

Tack Ullisen.
Jag utbildar mig till problemhundskonsult.

ullrika sa...

aha! ska du bli en sån där cool cesar milan som pratar med livsfarliga stora bestar och gör dom lyckliga och snälla? sicket underbart jobb! att hjälpa både djur och människa.

Claudia sa...

Nja, kanske inte riktigt som han, men jag kommer föroppningsvis kunna hjälpa några hundar och hussar och mattar;).

ullrika sa...

det räcker gott!

Johanna sa...

Ingen ny läsare, men jag mår bra ändå :-)

Hoppas du får en bra dag i Göteborg, där bor jag!!!

Anonym sa...

Tjenare....
Undrar om ni fick filmerna?

M v h Nicklas

Anonym sa...

Hej! Självklart skulle jag komma till ditt café då jag är i Stockholm.

/Hanna