söndag 26 april 2009

M/S Baltic Queen

Vi klev på båten klockan 12. Bindefeldt tog emot oss i skepparkostym á la Hellström och röda mattan var utrullad.
Väl på båten var det dags och ta mat, och jag som hade väntat mig en brunch eftersom det stod så i inbjudan blev mäkta besviken. Det var inga våfflor och bagels och bacon och korvar här inte. Nej, det var lax och lax och lax och lite tillbehör och lax...Men vi åt och det var helt ok.
Sen tog vi ett glas vi och bestämde oss för att sola och strunta i alla jippon inne i båten.
Vädret var f***ing amazing.
En mycket nöjd jag.
Vinet var gott och det blev några glas. Ja, man det är faktiskt viktigt med vätska när det är så varmt.
Klockan 15 gick vi i land och skyndade oss vidare till nästa kalajs...Gröna Lund!

Snart kommer nästa bildkavalkad på vår Grönan-happening.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med sol! Har varit fint väder där jag bor också de senaste dagarna. Det känns nästan som det är sommar.

/Hanna

Kaos-Anna sa...

Nice väder var det!
Båten var lite som alla andra båtar.
Jag hade hoppats på en båt utan heltäckningsmattor och spegelväggar.
Men icke.