måndag 30 mars 2009

Mina loppisfynd























Det här är några av gårdagens fynd.
Den mexikanska filten är jag väldigt nöjd med. Jag har en sjal som är i samma och jag älskar dom färgerna.
Eftersom vi har vitt som bas i lägenheten så tycker jag om att ha färgstarka detaljer.
Burkarna blev jag helt kär i! Dom stod länge på grannbordet och jag tittade på dom flera gånger innan jag bestämde mig för att slå till. Och nu när dom står här hemma så är jag mycket nöjd.
Ljusen hade en kompis gjort, hon hade ett helt bord fullt med ljus i massor av fina färger, så det var svårt att välja, men sen blev det vitt, turkost och rosa.

Jag älskar att handla på loppis, jag vill att mitt hem ska vara en mix av modernt, stilrent,kitsch och loppis.
Begagnade saker sätter ju en så personlig prägel på hemmet.

Har ni gjort något fynd på loppis någon gång? Bästa fyndet?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag går sällan på loppis. Men jag har fått mycket fina grejor från loppisar som andra köpt åt mig.

/Hanna

frida sa...

Åh, så himla fina saker! :) Älskar också burkarna.

Jag har fyndat en underbart fin tavla som dessutom visade sig vara på halva priset när jag kom till kassan. :)

Cliffrocker sa...

Riktigt fin matta. Börjat följa din blogg, den gör mig glad. I somras åkte jag och sambon genom Sverige. Det finns galet mkt loppisar norr om Gävle! Hojta till om du hittar ngn fin Buddha ngnstans. Jag får inte köpa fler (...) men du kanske kan lägga upp en bild.