lördag 28 februari 2009

Jag blir mörkrädd

Vi stannade till på mataffären för att köpa fläckborttagningsmedel.
(Jag spillde på min fina klänning som jag fick av MrS på allahjärtansdag...buhu...)
Hur som helst, det var lite bokrea där och jag såg en hundbok, typ en sån bok som man köper till barnen när familjen ska skaffa hund. I boken står följande:

I kapitlet soffor och sängar:
Låt aldrig hunden vara i soffor eller sängar då kommer den att tro att den bestämmer över dig.
Ät alltid före hunden.

Vänta vänta. Det är 2009 nu! Vill man inte ha hunden i soffan och sängen så fine, men det är inte så troligt att den kommer att tro att den bestämmer över dig. Vad är det för trams? Och det här var inte en gammal bok. Och ät alltid före hunden. Varför då? Varför i hela friden då?
Nej, jag tror att dom som har skrivit den här boken borde läsa lite etologi.
Man blir ju mörkrädd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer. Just det där med maten är som om ungarna skulle få vänta tills dom vuxna var klara. Hundar är flockdjur, och familjen dom bor hos är deras flock. Klart man ska göra saker tillsammans. Passar det inte, skaffa orm...

LindaB sa...

Ja, man blir mörkrädd.
Att fortfarande tro på det gamla skrocket...

Anonym sa...

Håller med dig, fast det är faktist så i en vargflock att högre rang = äter först nog det dom menar fast skriver klumpigt!