tisdag 20 januari 2009

Väck mig!

På eftermiddagarna är jag helt galet trött. Alltså sådär trött så att jag knappt orkar hålla ögonen öppna, sådär trött att jag nästan somnar när jag läser och se på film går inte då somnar jag direkt. Vad är det? Jag äter ju vitaminer och rör på mig och ja, jag tycker att jag gör allt. Det är jobbigt att vara trött. Jag vill ju vara pigg och orka göra saker. Jag blir pigg vid 21 på kvällen och så blir det att jag går och lägger mig sent. Men jag sover 7-8 timmar så det är inte det. Men om jag jobbar eller gör något annat så blir jag inte trött. Det är bara om jag är hemma. Hjälp mig! Väck mig! Har ni några bra tips?

4 kommentarer:

LindaB sa...

Varför inte unna dig en eftermiddagslur om du kan :-)
Funkar bra för pappsen

BjörnG sa...

Hur är det med unga frökens kostvanor ?
Man ska tydligen äta:
Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag
Kvällsmål

Minst 3st fukter i samband med mellanmål och lunch. Sen ska man äta minst 50% grönsaker vid lunch och middag, och max 25% kolhydrater typ pasta, ris och potatis.

Usch, jag låter som min dietist...

Ta en liten lur i soffan om du är trött, typ 30 minuter räcker långt.

Förut var jag sten trött när jag kom hem på kvällen, det hände att jag somnade i tv-soffan efter jag käkat. Sen jag la om kosten enligt ovan är jag piggare på kvällen men går istället och lägger mig 1-2 timmar tidigare än förut. Då har jag ändå bara hållt på i 2 veckor.

Sparkling sa...

sätt dig inte ner :) så länge jag håller igång blir jag inte trött. om ja ska kolla på och inte vill halvsova (vilket dock kan vara skönt) så sorterar ja papper, planerar, bloggar osv.

Anonym sa...

Jag kan själv bli vansinnigt trött ibland och det kan nog ha en del med vädret att göra också, det påverkar.

Att äta ordentligt är naturligtvis bra och att motionera så du kommer säkert känna dig piggare allt eftersom. Det tar lite tid att komma igång.

Heja dig tjejen!