torsdag 8 januari 2009

Tävling! Omron walking style II!

Tävling!
Nu tävlar jag ut en stegräknarnas Rolls Royce från livsvinst.se Omron Walking style II+ ett band som du kan ha din Omron i runt halsen!
Jag har den själv!

Här är tävlingsvillkoren:
Du skriver en kommentar och säger hur många steg i veckan du har som mål att gå och om du vinner så kommer jag att lägga upp dina steg i en månads tid (precis som mina ligger på den högra sidan av bloggen) så man kan säga att vi kommer att gå "tillsammans" och peppa varandra i en månad.
Har du en blogg så länkar du till den här tävlingen med den här bilden och har du ingen blogg så mailar du 5 vänner och skickar en kopia till mig.

Den 15/1 kl.22.00 avslutas tävlingen och då bestäms det vem som ska bli min powerwalkkompis!

Lycka till!

53 kommentarer:

Ting sa...

Mitt mål är att gå 84000 steg i veckan.
Dvs 12000 steg om dagen.

Bubbel i vardagen sa...

Mitt mål är 10000 steg per dag, vilket innebär 70000 steg i veckan.

Chrissan sa...

Har som mål att gå minst 10000 steg/dag. Dvs 70000steg/vecka.


Länkar så klart i min blogg!!! ;)

Anonym sa...

Denna chans vill jag ju inte missa. Jag behöver en ny... har en sån man fäster i byxorna, men tappar den så lätt.

Mitt mål är 10000 steg/dag... så 70000 steg/vecka.

Har dessutom länkat i min blogg.

Nu håller vi tummarna... hihi!

Ha en fin fredag!
Kram Linda

Anonym sa...

Tjena, jag skulle ha som mål att gå runt 20 000 steg per dag. Kram

Anonym sa...

Jag som nybörjare skulle ha ett mål att gå 8000 steg per dag, det skulle innebära 56000 steg per vecka...Mitt mål skulle vara att bara komma igång och komma ut och röra på mig, år 2009 ska bli mitt år...
Länkar på min blogg.
/ Therese

Karra sa...

Jag behöver verkligen en stegräknare och att vi "går tillsammans" är en skit bra start för mig som är nu inne i min kamp mot den smalla kroppen. Mitt mål är att gå ca 8000-10000 steg/dag.

Mamman sa...

Näää nåra 10000 miljoner steg blir det väl aldrig tal om, PER DAG, jag har en massa måsten i livet som är oundvikliga? Jag är nöjd om jag kan och orkar hänga med dig i en timme.. Jag måste ju vara ärlig mot både dig och mig själv, alltså en sisådär 6-7000 steg/dag. Det går jag nu sedan förra veckan då "vi" började.
Jag är rolig att ha med på promenader och samtalar gärna och öppet om livets alla sidor, en bra lyssnare dessutom om du behöver det ibland. Jag är inte så där fysiskt lagd så att vi måste "hålla handen" heller.... =)

Tessan sa...

Mitt mål skulle nog ligga på ca 8000 steg/dag så här till att börja med. Jag behöver verkligen komma igång. Både psykiskt och fysiskt. Jag har blivit otroligt förslappad...
Dessutom behöver jag ta itu med det faktum att min hund också blivit tjock sen han blev kastrerad, så det skulle liksom slå två flugor i en smäll. Att jag tar mig i kragen så att vi får mer motion båda två nu. Jag behöver en spark att komma igång bara...

Länkar självklart.

Bettans hörna sa...

Hej har nyss börjat med detta att promenera ,,har fått "order" av min läkare att promenera och hoppsan jag tycker det är kul och skönt men saknar en räknare skulle tycka det vore jättekul om jag vann ,jag går nu ungefär en timme om dagen och det blir väl rätt många steg kanske 8000-9000 och det håller jag varje dag.

Jag skaffade mig en PT sa...

Nu har jag länkat och tänker gå 11 829 steg om dagen. Det känns som en lagom rund summa.

MammaSusan sa...

Hej!

Detta låter som en rolig utmaning!
Jag behöver verkligen ta mig i kragen & komma ut mer än vad jag gör, studerar distans på dagarna & brukar vara ganska slö speciellt nu på vintern då det är kallt. Både jag, vovven & dottern behöver komma ut mer. Jag hoppas komma upp i omkring 63000 steg i veckan (9000 steg/dag)

Länkar i min blogg =)

Anonym sa...

Vilken bra tävling eftersom jag letat som en tok efter min, med den är spårlöst försvunnen! Hm.. 10000/dag -70000/veckan kanske.. Inte så tuff början för min del, det är fortfarand så halt ute!
Har länkat på min blogg också=)
http://evelinalinnea.blogg.se/2009/january/jobba-tavling-och-let-s-dance.html#comment

Anonym sa...

Kul och annorlunda tävling! Jag har ingen stegräknare så jag vet inte riktigt hur många steg jag tar, men googlade och såg att man "borde" gå 10000 steg om dagen. Om jag då har 10001 steg som dagsmål borde jag väl må alldeles extra bra efter att vi har gått en månad?

Har länkat i min tävlingsblogg här:

http://evamar.blogg.se/2009/january/stegraknare-15-januari.html

Anonym sa...

ÅÅåååå jag behöver en stegräknare och en "gåpartner"
Skulle sikta på mellan 8-10000 steg om dagen men har ingen aning om jag skulle lyckas komma upp i det. Men peppar vi varandra så går det säkert lättare.

LindaB sa...

Oj, jag har ju ingen aning om hur många steg jag går i vanliga fall...
Vill ju att målet ska vara mer...
Jag får väl ta på mig den gamla stegräknaren jag har och kolla hur många steg det blir på några dagar och ta någon form av medelvärde...

Anonym sa...

Jag har som mål att gå 12000 steg per dag som rekomenderas för kvinnor i min ålder.
MEN efter som jag är en soffpotatis som inte rört på mig sen barnen var små (då sprang jag efter dem) så är det väl lite häftigt att börja där.
Jag är snart 34 och måste börja röra mig. Jag tror det är realistiskt att satsa på 8000 steg om dagen till att börja med. 56000 steg i veckan. Men slutmålet är absolut 84000 steg i veckan.

Anonym sa...

HEj!
Mitt mål skulle vara att gå 12000 steg om dagen så i veckan blir det då 84000. Då stegräknaren skulle passa in då jag har anmält mig till midnattsloppet på 1 mil i sommar!// Sandra Lätti

Anonym sa...

mitt mål skulle bli 8000 om dagen.
har länkat dej

Anonym sa...

Mitt mål är 10000 steg/dag.

http://ejmis.blogg.se/2009/january/tavling-5.html#comment

Anonym sa...

Jag njuter av tanken att jag ska snart börja gå...men jag ska se om du kan då kanske jag ska vara med.
Man vill ju liksom inte förta sig i onödan;-)

Anonym sa...

Jag har en sådan redan, men jag är gärna o går "emot" dig, vore kul o peppa o bli peppad!!

Anonym sa...

Hej
Jag skulle behöva en sån :) Mitt mål är att gå ca 13 000 steg per dag, vilket innebär ca 91 000 steg per vecka.
Då blir magen glad, hunden glad och så får jag en anledning att gå runt och prata med mina nya kollegor och lära känna dom istället för att mejla :)
Självklart har jag länkat i min blogg också (strax i alla fall)

Anonym sa...

Som mamma till tre och hundar blir det en hel del spring vilket är bra.
10000 steg skulle jag satsa på ;)
skulle nog sitta bra blir det fler är det ju bara en bonus :=)


Kärlek Mamma Jessica

Anonym sa...

Jag hade gärna velat ha en stegräknare, men jag vet med mig att det skulle bli pinsamt lite steg och inte ens något för dig att publicera *S*

Har i alla fall tipsat på min blogg om din utlottning

http://molnboanna.blogg.se/2009/january/stegraknare-1.html

matten sa...

Jag skulle behöva en räknare så att jag kan få en ärlig chans att hinna med Nana på agilityplan.

Antal steg? Inte en aning. De flesta verkar sikta på 10000/dagen, så jag är väl lagom-svensk och säger samma sak.

Om jag vinner räknaren, så innebär det i sin tur att det är din förtjänst att Nana och jag kommer till SM.


Liza

Anonym sa...

Denna skulle hjälpa min kamp mot vikten.. jag skulle satsa på 10000 steg om dagen alltså 70000 i veckan.
Detta hade varit ultimat för mig!

Therese sa...

Vem stod inte där på nyårsnatten, lätt euforisk av stundens allvar (eller var det champagnen?!) och lovade att 2009 skulle bli ett motionsår med stort M? Jag har sedan slutet av juli lyckats gå ner drygt 20 kg och har nu ynka 5 kg kvar till min målvik, och måste nog inse att jag inte når den utan att även ändra mina motionsvanor... Således lovade jag på nyårsnatten (och här) att gå 10 000 steg om dagen, och då jag är tävlingsinriktad som få skulle jag lätt göra det om du gör det - så tillsammans fixar vi detta, visst?! ;-) Länkar till tävlingen!

(http://lurans.blogg.se)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Jag vill vara med!
Mitt mål är att gå 56000 steg i veckan, dvs 8000 steg om dag.
Jag skulle bli superglad om jag vann! =D Jag har en blogg som jag länkar från.

Anonym sa...

Hej hej Claudia! Jag vill gärna vara med och tävla!

Nu i början, med tanke på att jag har varit så inaktiv så väldigt länge, så har jag ett mål på 1000 steg per dag. Förhoppningsvis så kommer det att tagga mig så mycket att jag ökar mina steg varje vecka, det blir nog kul att tävla med sig själv på det sättet!

Här har jag länkat i bloggen, så du slipper leta igenom alla inlägg:
http://www.cageman.se/?p=323

Malin sa...

Hej!

Jag har satt som mål att gå ~10500 steg per dag (helst varje dag)
Vilket blir ~73500 steg i veckan.
(~63000 steg om jag skulle ta en vilodag..)

Det skulle vara jättekul att gå "tillsammans" och peppa varandra!

Anonym sa...

12 000 steg låter rätt lagom, inte omöjligt men ändock en bra, daglig utmaning! och kul!

Anonym sa...

http://evastavlingar.blogg.se/2009/january/stegmatare.html

Jag har som mål 15000 steg om dagen. Älskar att promenera med barnvagnen och sonen älskar att vara ute!

eva_champion@hotmail.com


www.skruttisochjag.blogg.se

Anonym sa...

Jag är självklart med! :) jag räknar på.... kanske... 8000 om dagen?

Anonym sa...

Här är min länk
http://candygal.blogg.se/2009/january/tavlingstips-tenjutarkit.html#trackback

Anonym sa...

Jag vill vara med, har just startat min nya tränings/viktblogg och hade tänkt köpa en sådan stegräknare! :)

Jag satsar på 13.000 steg om dagen!

Se min blogg för länk till din blogg.

Anonym sa...

Äger själv en kass manick som räknar ungefär var tredje steg och är därmed totalt värdelös. Är i behov av en sprillans ny liten vän så att det kan bli någon ordning på nuffrorna.

Mitt mål är 10.000 steg/dag.

Min blogg som länkar till din: http://sholmberg.blogg.se/

Anonym sa...

Å vad trevligt, klart jag vill vara med, jag ska starta om mitt gående i morgon och mitt mål är att jag ska gå 8000 steg om dagen nu första veckan det vill säga 560000 steg nu, sen ska jag sakta trappa upp till 13000 om dagen.

Självklart har jag länkat på min sida till dig
Mvh Linda

http://asplund.blogg.se

Anonym sa...

Jag är med och tävlar! Har stegat förut och då gick jag ca 11000 steg om dagen. Skadade sedan ryggen och håller just nu på att börja träna och våga gå igen, så en ny stegräknare skulle sitta finfint. Mitt mål skulle alltså vara att succesivt öka från 3000 steg om dagen tillbaka till mina normala 11000 steg.

Jag har direktlänkat från min blogg: http://blogg.trebarnsmamman.se/?p=1937

Mimmi sa...

Jag är lätt med och tävlar! Vilken pepp! (jag länkar ju såklart också) Kul idé och kul blogg :)

Mimmi sa...

oj. glömde :)
mitt mål är 75-80 000 steg i veckan. Har inte riktigt bestämt mig än.

Anonym sa...

Jag är med i tävlingen. Kul med stegräknare, har aldrig haft det men pappa körde mycket med det ett tag. Om jag vann skulle mitt mål vara att gå 10 000 steg om dagen när jag är ledig och 12 000 när jag jobbar, till en början iallafall(springer runt mycket på jobbet). Sen får man ju se om man måste höjja/sänka målet. Tror jag skulle vara en bra walking-buddy eftersom jag gillar träning och hälsa, ett av mina stora intressen :) Mvh Emma

Maria sa...

Jag är självklart med och tävlar, det här peppar mig lite extra. Mitt mål är minst 70.000 steg så det är det du får lägga upp om jag skulle vinna :-)
Jag har självklart länkat till din tävling på min blogg.....

Maria

anita sa...

Ja en bra början om man inte är van så får jag vara nöjd om jag klarar 7000 i veckan till att börja med.. skulle vara både kul och trevligt att få fart på promenader.

Anonym sa...

Då jag fick barn för ett halvår sedan så e det dax o bli av med överflödet, så jag är gärna med o tävlar, mitt mål är 15000 steg om dagen 105000 steg i veckan till jag är mer tränad o sedan självklart att höja så småningom,

med en stegräknare så skulle det bli mycket roligare och gå ut o gå

Anonym sa...

vill bara säga att det är jag som är S

Anonym sa...

Hej
Kikade in för att se hur det gått i tävlingen men sista dagen var ju på torsdag.
Hoppas hoppas att jag har en chans på det här. Vill verkligen ha en stegräknare nu när min tidigare är trasig och har både länkat och lagt in tävlingen på min bloggsida.

http://sweetmama.blogg.se/2009/january/stegraknare.html

Anonym sa...

Mitt mål är att gå 10.000 steg/dag, så det blir 70.000 per vecka :)

Nettan sa...

Mitt mål är ca 10 000 om dagen allså 70 000 i veckan

Anna sa...

Mitt mål är 10 000 steg om dagen. En start på ett nytt bättre liv. :)

Anonym sa...

Hej Claudia! Efter 2 års sjukskrivning av utbrändhet och svår värk i kroppen har jag nu börjat bli starkare och har nu börjat gå ut och gå dagligen, bra både fysiskt och psykiskt. Har dessutom dragit på mig 20 kg under sjukperioden som jag också gärna vill bli av med. Så det vore toppen att ha en stegräknare så man får lite koll hur långt man går och dessutom hur många kalorier man gör av med. Börjar på 6-7000 steg/dag och målet är att gå 10000 steg/dag om en månad. För att sedan öka gradvis.
Har ingen blogg, men mailar dig enl instruktioner.

Anonym sa...

Jag siktar på 8 000 steg om dagen eftersom jag har två små barn och ett heltidsjobb. Det är ganska svårt att få till motionen då så jag måste verkligen anstränga mig för att få till träningen när det inte finns någon "egentid" alls att träna på.

Anonym sa...

Hej, hittade denna sida av en slumpd då jag sökte info om stegräknaren. Alla verkar tycka att den är så fantatsisk, men för mig är det den enda stegräknare jag haft som visar helt fel! I byxfickan och på höften visar den nästan dubbel så många steg . I väskan, i jackfickan och hängandes runt halsen visar den för få steg... Ingen annan som har detta problemet?