fredag 23 januari 2009

Svar på era frågor - del3


Du pratade en del om standup på bloggen för ett tag sedan? Blir det något mer sån't för din del?
Ja, jag testade stand up i höstas. Det var något jag kände att jag var så fruktansvärt rädd för att göra så jag var bara tvungen. Min kära vän Hasse Brontén puschade mig och den 4:e oktober stod jag på china teatern på raw inflr 350 pers och körde stand up. Det var galet. Det var det värsta jag har gjort men det var samtidigt en otrolig kick! Häftigt! Och jag käner en stor respekt inför dom som håller på.
Jag vet inte om det blir något mer för min del, vi får se. Jag ville bara testa, det var mitt enda mål, men som sagt, vi får se.

Har du något tips om man vill börja med standup?
Titta mycket på stand up, både live och på nätet. Testa och skriv på lite material. Anmäl dig till någon rookie klubb. Kasta dig ut! Tänk inte för mycket! Börja köra! När jag testade sa alla till mig att man börjar bli bra vid gig nr 100.

Hur fick du rollen som Lina i Svensson, Svensson?
Jag hade jobbat med regissören Leif Lindblom i ett projekt tidigare och han tyckte att jag skulle passa så jag fick provfilma. Jag provfilmade några gånger, sista gången med Suzanne. Sen efter en vecka ringde Leif och sa att dom gärna ville ha mig som dotter i familjen Svensson. Det var helt magiskt och fantastiskt kul!

Min fråga: hur gammal var du när du började med acting?
Jag gjorde lill-banarne i Filmtajm när jag var 3 år, men jag vet inte om det var början på en seriös skådespelarkarriär utan det var när jag som 14 åring gjorde "Svarta skallar och vita nätter" på SVT. Så 14 år.

Det blev dagens svar. Det får bli en till del på den här "svar på era frågor". Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, härligt - Lillbanarne! Oväntat, men kul.

Claudia sa...

Ja, visst är det! Jag har bildbevis, ska visa det någon gång.