torsdag 22 januari 2009

Svar på era frågor - del2

Hur blev du skådespelare? Gick du nån teaterskola eller blev du "upptäckt"?
Mitt första "riktiga" jobb gjorde jag när jag var 14 år, det var min syster som tipsade mig om en casting som hennes kompis höll i. Så jag gick dit och testade. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var jätteläskigt. Alla som var där gick på Vår Teater och jag hade aldrig spelat teater förut. Men det gick bra och jag fick rollen, det var i en serie som hette "Svarta skallar och vita nätter" och sen gav det ena det andra...

Favorit mat?
Det mesta, förutom husmanskost, men matiga sallader med bulgur och quinoa är favoriten just nu. Och hemmagjorda hamburgare!

Något du är stolt över?
Min familj och mina hundar.

bästa svenska film?
Oj, det finns många favoriter, "Lust och fägring stor" "Mitt liv som hund" "Fanny och Alexander""Lilja 4-ever" "Den bästa sommaren""Ogifta par" för att nämna några

Hur se Mr S ut egentligen? Hur länge har ni varit tillsammans? Ni är förlovade tror jag mig ha sett av din ring, när ska ni gifta er? Hur träffades ni?
Han är sjukt snygg!
Länge.
Vi är inte förlovade, det är webbkameran som vänder på bilderna, ringen är på andra handen. Det kanske jag berättar någon gång, men inte nu. Det är en galen och lång historia.

Det var del 2, jag fortsätter senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du någon kontakt med nån från Skila Världar tiden? Det var då jag såg dig första gången i tvsammanhang =). Visst var det nere i Hägernässtrand i Täby som delar av programmet spelades in?

Där nere vid kajen övningskörde jag å många andra :P och det har nu blivit ett helt nybyggt bostadsområde där, fantastiskt läge å föräldrarna har flyttat dit. Japp intresse klubben antecknar ;) :P