fredag 30 januari 2009

Jag är inte ledsen

Jag fick inte den där tv-serien som jag provfilmade för förra veckan. Det är ok. Dom hade inte bestämt sig för någon annan men dom hade bestämt sig för att jag inte passade in på typen dom sökte. Det är en stor skillnad nu för tiden när man inte får ett jobb och hur det var när jag var yngre. Förut blev jag jätteledsen, var det ett jobb jag verkligen ville ha så blev jag helt knäckt. Nu är det lugnt. Min regel nu är: får jag det, kul! får jag det inte, så får jag något annat! Och så fort jag har fått ett- Nej, det blev inte du-samtal så kommer jag på massor av saker som är sköna med att inte göra det jobbet. Som det här t.e.x så hade jag behövt vara utomlands och spela in i 3 veckor, så nu slapp jag det. Det är inte så kul att vara borta och spela in, det brukar mest bli ensamt. Jag hade inte kunnat göra andra grejer, och det är mycket kul som händer nu så att det känns bra att vara öppen för förslag. O.s.v, o.s.v.
Så jag är inte ledsen. Jag är glad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad synd att du inte fick jobbet!
Men vad skönt att du tar det så bra:)

/Hanna

hannahgange sa...

synd att du inte fick det, hade varit kul att se dig på tv igen. Det är lite för lite av den varan tycker jag! =) Det komemr säkert något annat bra! hälsnignar hannahgange

Its a house sa...

Helt rätt inställning! Jag vet inte om du känner till Kay Pollak men jag var på en föreläsning med honom för ett par år sedan och han sa ungefär så här: "Du är vad dina tankar gör dig till, tänk positivt!" och det har varit mitt motto allt sedan dess! Å det funkar! Jag älskar T-shirtklänningen i förra inlägget btw! Skitsnygg!

Anonym sa...

Din "polare" Chevy Chase var just med i ett program på tv4. "Hjälp". Jag såg bara första minutrarna...

Claudia sa...

Tack!