onsdag 21 januari 2009

Godmorgon. Jag har en yrkesskada.

Eller godmorgon...det kanske är dags att säga godförmiddag!
Men nu till min yrkesskada. Jag har tappat rösten, nästan, den är i princip obefintlig. Jag har dubbat sönder min röst. Typiskt.
Den är helt trasig. Jag låter extremt sexig (kanske ska passa på att spela in ett nytt meddelande på mobilen...), men det känns som att jag drar ett sandpapper upp och ner i strupen varje gång jag säger något. Och jag som ska dubba en Cosmonova-film på fredag. Katastrof. Men jag får väl göra som dom stora sångstjärnorna och dricka varmt citro- och honungsvatten. Det ska jag göra och så ska jag kalla mig Celine. Godförmiddag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!!

Jag läser logopedi och jag tänkte bara tipsa dej om att det kanske skulle finnas orsak för dej att gå till en logoped o få lite tips om hur du ska sköta din röst, tala osv.så att du skulle slippa bli utan röst eller hes ibland - speciellt eftersom du använder din röst så mycket i ditt yrke.Och så att du inte får några större problem med din röst o stämband!

Claudia sa...

Det låter som en väldigt bra idé! tål att tänkas på!

Kattis sa...

Kan rekommendera Colizin från hälsokostaffären.
Dyr per styck, men absolut fungerande.
På några timmar.
Tror många sångare använder just den typen av tablett.
Men logoped är bra på lång sikt så klart.