onsdag 28 januari 2009

En liten sorglig man

Idag när jag var på väg till veterinären med Kitty så stötte jag på en liten sorglig man. En liten sorglig man som hytte med fingret åt mig. Allvarligt. Jag kom körande i normal fart och mitt över vägen går en liten töntig pojkman med chinos och någon väska. Såg ut som en pojke som levde på pappas pengar. Han går sakta över vägen och tittar på mig som om jag var dum i huvudet som kör bil där man ska köra bil. Jag kör på, inte fortare men jag saktar inte ner för att jag ser att pappas-pengar-pojken skull hinna över utan en endaste reva i chinosbyxan. Det gör han också. Jag svänger in på en annan gata och där vid rödljuset händer det. Där hinner pappaspojken fatt mig och kommer fram till min ruta och hytter med pekfingret. Han hytter med pekfingret åt mig...Tragiskt! Det var ju han som vandrade mitt i vägen. Vad ville han med det? Stackars stackars lilla pojkmannen. I feel sorry for you...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle ha hytt tillbaks med fingret brevid pekfingret :)

Claudia sa...

Jag gjorde det ;)