fredag 26 december 2008

Risalamaltamania

Nu har jag, MrS och dogsen precis kommit hem, vi ramlade in i hallen för en kvart sedan.
Idag har vi varit hos min andra syster, väldigt mysigt, lite julklappar, lite kortspel och galet mycket ris a la malta. Igår när vi åkte hem så blev jag helt förkrossad att vi hade glömt att äta ris a la maltan som min mamma hade gjort så idga blev det overload istället. Men gott. Och det är ju bara jul en gång. Dogsen är helt slut. Det sociala livet är tröttande för dom. Doris gick ner och la sig på nedervåningen hos syrran för att hon var så trött på allt folk. Det är inte så vanligt.
Nu ska jag se på en film iklädd min prickiga morgonrock, drickandes en kopp te...
Var det inte så jag började dagen?
Kan man säga att jag har knytit ihop säcken nu?

2 kommentarer:

LindaB sa...

Låter som en härlig dag :-)
För mig har dagen bestått av långis, fika hos mormor, besök hos en bror och hämtning av en annan bror.
Ja, det är otroligt vad alla intryck på under julen tröttar hundar-nästan den mest effektiva aktiveringen...

Claudia sa...

Ja, vi får ha mer fester och spelkvällar med hundar helt enkelt!