onsdag 31 december 2008

Jag fryser ihjäl!

Brasan ni ser på bilden är min enda värmekälla just nu.
Det är sinnessjukt kallt här. Jag hatar att frysa, jag HATAR verkligen att frysa!
Jag sitter i mina kläder+min prickiga morgonrock+min fuskpäls. Jag ser inte klok ut, men det är det minsta jag bryr mig om just nu. Just nu är det mest ett frågetecken att jag sitter i en igloo utan vatten, när jag för bara några timmar sen satt i en underbart varm, snyggt inredd lägenhet i Stockholm, där man kunde samtala utan att bända upp käkarna. Why God why?
Det sjukaste var att när vi hoppade ur bilen och stod och pratade med MrS familj så höll Doris på att svimma, av köldchock tror jag. Hon började vingla och sen tappade hon balansen.
Stackars Doris, Stockholmshunden, just nu sitter hon och tittar in i brasan som om hon tänkte hoppa in och den tanken är hon inte ensam om. Oj, nu andades jag ut varmluft och då immade mina glasögon igen. Typiskt.

1 kommentar:

LindaB sa...

Ja, nog fick hon en köldchock...
Från den varma bilen ut i iskall snö...
Fast hon vänjer sig nog.
Det är faktiskt värre åt andra hållet dvs från stark kyla in i väldigt varmt.