onsdag 31 december 2008

Godmorgon!

Ni anar inte vilken natt jag har haft, den romantiska bilden om det härliga livet i den lilla stugan har krossats brutalt. MrS har varit en hjälte och lagt på ved en gång timman men vi har ändå frusit. Herregud. Nu är det varmt men nu har istället luften förvandlats till torr och knastrande.
Jaja, jag ska nog överleva det här, men ni som sitter i ert härliga hem och längtar till en romantsik stuga i skogen...don´t.

Well well sista dagen på det här året. Saker ska sammanfattas och löften ska utlovas. men härligast av allt 00.01 inatt får jag börja äta godis igen. Jag har nämligen inte ätit godis på ett år, inget smågodis och ingen choklad. Nu satt jag igår och tänkte på vad jag ska äta först när jag väl får. Svårt. Jag vet inte. När jag tänker på det blir jag inte sugen, fast det har varit många gånger jag hade kunnat betala mycket pengar för en ynka liten suris. Konstigt.
Vad skulle ni välja om ni fick välja första godisen på ett år?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lätt! En röd ferrari-bil för Maria, Lena väljer istället en punchpralin. Där har du våra favvogodis! Tips för att få bättre luftfuktighet inne, ställ ut fat eller glas med vatten lite varstans så att det dunstar, då borde det bli lite bättre :-) Kram och Gott Nytt År från oss i Götet!

Anonym sa...

En chillichokladtryffel med en stark espresso och lite grädde på toppen!

/anton

Anonym sa...

Nu skriver de om dig igen på:
http://nojesextra.se

LindaB sa...

Saltlakrits :-)

Mamman sa...

Oj så svårt, kanske en sån däringa stor svart-röd döskalle, färsk och lagomt seg. Finfin konsistens med en eftersmak som räcker länge.

Anonym sa...

Jag skulle självklart äta en sån där sur flaska som är turkos och rosa, "fizz" eller nåt kallas de. Yummy

Claudia sa...

Ja, dom var faktiskt mina favoriter!