fredag 28 november 2008

Homestyling á la Christmas

Alltså jag vet inte men det här med julpynt? Jag får inte till det. Det blir bara fult. Hemma hos mig alltså. Det passar liksom inte in. Tomtar och granar och grejer. Nu har vi köpt adventsstakar och det är ju mysigt. Alltså det är jättefint hos andra men jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte bo i ett tomteland fram till jul. Nä, det kanske räcker med adventsstakar och en gran? Vad tycker ni? Hjälp gärna mig att komma i julpyntarstämmning!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har bara ljusstakar och stjärnor i fönstrena. Sen har vi röda och vita ljuslycktor från IKEA (kostar 9 kr/st). Sen blir det någon röd duk.. Sen får det nog va bra. Har lite tomtar oxå..men de ser man knappt..:-D

Anonym sa...

Jag har hängt upp två st julgranskulor i guld i mitt fönster ovanför adventsljustaken.. Det blir bäst om man hänger dem i fiskelina..

Claudia sa...

Bra ideér! Tack!

Anonym sa...

Min klassiker är att slänga upp en färglös ljussliung runt fönsterkammen; otroligt mysigt! Billigt och hett tips!

/
anton

maddy sa...

Det vi har i julpyntväg här hemma är: julgardiner (fast det är bara röda och vita panelgardiner), röd duk på bordet, elljusstakar i fönsterna, en ljusslinga som vi har virat kring balkongräcket och en julmatta vid hundens korg.
Sen ordnar jag mysig stämning med en massa levande ljus här och var.

Anonym sa...

Alltså jag byter ju ut varenda pryl när det är jul. Egentligen hatar jag julen. det är en massa jobb bara. men ändå varje jul så byter jag ut varenda pryl jag har. Allt ska vara juligt. Sen fyller jag ju år den 30 december så det blir ju ännu mera jobb. Jag hatar faktiskt julen. Det är bara städning och städning hela tiden. Det enda mysiga med julen är de extra ljusen som man får med adventsljusstakar och dylikt. en utegran med belysning som lyser upp lite när man kommer hem. men för övrigt så är det bara ett kommersiellt jippo. Hatar julen och allt städande som den innebär.

Claudia sa...

Men anonym, då ska du ju inte byta ut allt! Strunta i det! Du ska ju fira din födelsedag som du vill ha den!

Anonym sa...

många väntar ju till senare med tomtar och annat :) sen finns de ju massa mer moderna julpynt saker, silvriga tomtar och sådant. men man måste ju inte ha julpynt finns ju ingen regel hehe :)
jag kör adventsljustake, massa stearinljus, ljusslinga (sån man har i grannen i vanliga fall) runt gardinstången och lite guldglitter (också sånt man i vanliga fall har i granen) runt gardinstången också. lycka till!