lördag 1 november 2008

Arg på ljud

Jag kan bli arg på ljud. Är det någon som känner igen det här?
Om jag vaknar på morgonen och sätter på radion, så kan jag helt plötsligt slås av att jag blir på dåligt humör. Jag slänger igen kylskåpsdörren och svär om jag tappar smörkniven...sen kan jag komma på det, det är för att det spelas någon jobbig skränig musik på radion. Eller som nu, sitter i soffan och på tv:n är det någon fruktansvärt dålig film med hon-i-Destinys Child-med-rosa-lugg- som-alltid-har-varit-avis-på-Beyonce, och dom bara skriker och det låter och fan vad jobbigt det är. Jag blir galen! Självklart kan jag stänga av. Men jag tycker mer att det är lustigt att jag kan känna mig så arg på ljud. Nu stänger jag av. Dumma ljud. Kan inte allt bara vara nice and calm en sån här kväll.

2 kommentarer:

Emilias sa...

Jag känner igen mig, kan bli alldeles tokig av för högt ljud på tv eller radion.. det kryper i mig i kroppen av obehag.. undrar varför?

Anonym sa...

Jag känner igen mig.. jag blir galen jag också på ljud! Och vaknar jag av "fel ljud" så är morgonen förstörd & jag är sur i några timmar.. hihi Konstigt de där! :)

//Sandra