onsdag 22 oktober 2008

R.I.P taxen.

Dömd till fängelse för djurplågeri

Den utmärglade taxen lämnades utomhus och frös slutligen ihjäl i december.

Nu straffas ägaren med en månads fängelse för djurplågeri.

”Det lidande som hunden förorsakats har varit av så allvarlig art att påföljden av den anledningen måste bestämmas till fängelse”, skriver Växjö tingsrätt i den enhälliga domen.
Publicerad: 2008-10-22

Jag läste det här på Aftonbladet.se.
Fy fan. Jag fattar inte hur man kan. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag förstår det bara inte.
Jag tycker 1 månad är för lite. Det är bra att straffen för djurplågeri blir hårdare, men 1 månad för att ha låtit en hund svälta och slutligen frysa ihjäl? Det är för lite.
R.I.P taxen och hoppas att du har det fantastiskt i hundhimlen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med! Borde varit mer än en månad... inte mkt för o ha gjort en sån fruktansvärd sak. Personen måste ha haft fel i huvet! Om inte så e det väldigt konstigt att han/hon inte lämnade hunden på nåt omhändertags hem ist.

Anonym sa...

Hej! Halkade in på din blogg genom en väns blogg. Usch vad hemskt med taxen. Jag blir så arg!