onsdag 14 oktober 2009

Agility med Doris

Nu har jag precis kommit hem från dagens hundträning. Idag var det Doris och jag som körde.
Det var jättekul. Doris har inte hållit på lika länge som Kitty har med agility så vi är lite nybörjare tillsammans men idag tränade vi på hopp, eller fram som jag säger. Doris är ju otroligt godissugen av sig så hon lär sig väldigt snabbt om man har gott godis så i slutet av passet kunde jag kalla in henne över 2 hinder. Så det var ett jättebra träningspass men lite kallt så nu ska vi mysa i soffan och tända ljus.

Här är min träningskompis och kollega (hon är en grym hundtränare) Kickans video på hur hon tränar in slalom, steg 1. Det är precis såhär jag tränar in slalom och jag tycker att det är toppen:



Kolla gärna in Kickans YouTubekanal här.

Inga kommentarer: